Mind

Online marketing kiszervezés… ésszerűen!

Két szélsőséggel lehet találkozni a vállalkozók körében az online marketing kivitelezését tekintve. Az egyik véglet az, amikor a vállalkozó azt gondolja, hogy elvégez néhány tanfolyamot, meghallgat néhány oktatóvideót, olvassa szorgosan marketingszakemberek blogbejegyzéseit, és csinálja ő maga az online marketinget (amikor persze ideje engedi). A másik véglet az, aki eldönti, hogy ő ugyan nem ért az egészhez, csinálja az, aki ért hozzá, őt hagyják békén… Ez utóbbi sok esetben választja az online marketing kiszervezést (online marketing outsourcing), de az együttműködés nem túl egyszerű, hiszen valamennyire a vállalkozónak is bele kell látnia abba, hogy mit is csinál egy külsős marketinges.

5 érv a marketing kiszervezés mellett

Amikor elindul egy vállalkozás, az esetek többségében a marketingmunkát a cég megálmodója, elindítója végzi, és ez így is van rendjén. Nem csak az anyagiak miatt van ez így – de legfőképpen persze emiatt –, hanem mert az a bizonyos VISION, a céggel, annak jövőjével kapcsolatos látás, vízió a tulajdonos fejében van csak meg; sokszor megesik, hogy a kezdetekkor rajta kívül nincs is senki, aki hinne a sikerben.  Aztán, ahogy halmozódnak a feladatok, felmerül a kérdés: alkalmazottat vegyünk fel a marketingmunka elvégzésére, vagy válaszuk inkább a marketing kiszervezést?

Neked sem mindegy, hol landolnak a látogatóid? Manapság nagyon sok szó esik arról, hogy milyen eszközökkel lehet a látogatót a honlapunkra csalogatni (AdWords, Facebook-post, banner… stb.). Úgy tűnik különös figyelmet fordítunk erre, de vajon foglalkozunk-e azzal is eleget, hogy ha sikerül felkelteni a figyelmét egy potenciális fogyasztónknak, és adj, Uram, Isten még rá is kattint a hirdetésre, a megfelelő helyre érkezik-e, vagy 2 másodperc alatt úgy dönt, hogy hoppá, nem is érdekli a termék vagy szolgáltatás.

Bár nagy a kísértés, hogy ismét valami online marketing témával álljak elő, de NEEEM, pedig Facebook-éknál, Google-éknál is komoly változások vannak, de nem. Nélkülözhetetlen, megkerülhetetlen, hatékony, de nem uralhatja teljes mértékben sem a blogomat se a marketingedet ez a terület… Úgyhogy most arra szeretnélek rávenni, hogy építsd a kapcsolataidat hús-vér emberekkel is, hidd el, ezzel nem lépsz vissza az őskorba, sőt… 

3. oldal / 15