Egy kis fejtágító ... Neked!Egy kis fejtágító ... Neked!

direkt marketing

Azokon a piacokon, amelyeken nincs nagyszámú ügyfél (pl. szervezeti piacok), ma is a leghatékonyabb marketingkommunikációs eszköz a direkt marketing, de a fogyasztói piacon – főként a már meglevő ügyfelekkel való kapcsolattartásban – is nagy barátunk lehet. Mind az e-mailes, mind a levél- vagy csomagküldő, illetve telefonos formája ma is rendületlenül tartja magát a marketingkommunikációs eszközök palettáján.

Sőt, a modern kommunikációt is jól kihasználni tudó direkt marketing folyamatosan fejlődik, manapság előszeretettel kombinálják outdoor reklámokkal, sőt játékakciókkal. Ajánlok figyelmedbe két érdekes direkt marketing megoldást, ha esetleg leragadtál volna a hagyományos levélreklámoknál (melyeknek – szerinted – jó része a kukában landol), és csak legyintesz. Bízom benne, hogy a Te fantáziádat is megmozgatják.

 

1.) Nyugat-Európában egyre gyakoribb, hogy beépített Bluetooth-adót helyeznek el citylight reklám mögötti falon vagy üzletek előtt, amely 100 méteres sugarú körben kutat mobiltelefonok vagy okostelefonok után. Amennyiben az adó rátalál egy ilyen készülékre, automatikusan direkt marketing üzenetet küld, amelyben megkérdezi a felhasználótól, hogy szeretne-e további információkat a reklámozott termékről vagy szolgáltatásról.

blotooth marketing, direkt marketing

2.) Néhány évvel ezelőtt Magyarországon is alkalmazták azt a több marketingkommunikációs eszközt is felhasználó, ötletes, aktivitásra ösztönző megoldást, melynek csak egyik eleme volt a direkt marketing.

Egy az Esküvő Kiállítást és Vásárt reklámozó óriásplakát előtt kellett lefotóznia magukat azoknak, akik szerettek volna ingyen részt venni a rendezvényen. Majd a fotót fel kellett tölteni a Facebook oldalukra, és be kellett jelölni a kiállítás facebook oldalát, a rendezvényszervező cég pedig máris küldte a belépőjegyet. Az ötlet nem saját volt (a PubMatic használta először a megoldást), de remekül alkalmazható volt a kiállítás marketingkommunikációjában. A magyar piacon újdonságnak számító megoldás megmozgatta a fiatal célközönséget.

Direkt marketing