Egy kis fejtágító ... Neked!Egy kis fejtágító ... Neked!

A terv semmi, a tervezés minden.
(Eisenhower)

 

Marketingtervezés

Az interneten böngészve ma már komplett marketingterv-sablonokat lehet letölteni, melyek segítségével a lelkiismeretes vállalkozó évente fiókba helyezheti azt az ominózus éves marketingtervet, amelyet minden „valamire való cégvezető” megcsinál év elején. Nos, ha csak kipipálni szeretnéd ezt a feladatot a januári check list-eden, e sablonokat tudom ajánlani (némelyik nem is olyan rossz), ha viszont úgy döntesz, hogy időt, pénzt és energiát szánsz a marketingtervezésre, elmondom, mire is számíthatsz, ha elfogadod a segítségemet:

 

Bármennyire is a „tervezés” szó jövővel kapcsolatos fogalom a fejünkben, először nagyon komolyan a múlttal fogunk foglalkozni, és kiértékeljük azokat a marketingdöntéseket, valamint azok eredményeit, amelyeknek köszönhető a cég jelenlegi helyzete. Minden olyan elgondolás, marketingötlet, valamint ezek megvalósulása érdekelni fog – legyen szó sikeres vagy nagyon elhibázott gondolatról, akcióról –, amely hatással volt a bevételeidre, az ügyfelekkel való kapcsolataidra, a piaci jelenlétedre, megítélésedre.

marketingtervezés

 
Az alapos „belső értékelés” után kicsit kijjebbre is tekintünk, és a piacról is gyűjtünk marketinginformációkat, amelyeket szintén jó alaposan kielemezünk. Sőt, mondok még valamit – de ez maradjon köztünk ;-) – a legfontosabb konkurenseid marketingtevékenységét is górcső alá vesszük… persze szigorúan törvényes kereteken belül, az ipari kémkedés nem kenyerem. Ha az eredményeket már látjuk, még mindig csak a jelennél leszünk!

Ezt követően tűzünk majd ki marketingcélokat, irányokat (marketingstratégia), tervezünk meg marketingfeladatokat, -programokat, marketingkommunikációs aktivitásokat (cselekvési program).

Ha úgy döntesz, hogy mindezeket együtt is valósítsuk meg, örömmel állok elébe, a tervet pedig ebben az esetben a saját munkám segédeszközének tekintem, tehát Neked nem kerül semmibe.

Várom a jelentkezésed!