Az internet korszakában nincs nagyobb kockázat annál, 
mint kimaradni a lehetőségből. (Newsweek)

 

Ha ma marketingről beszélünk, egyre nagyobb százalékban beszélünk az online marketingről. Minél kisebb egy vállalkozás, ez az arány annál nagyobb. Legyen szó bármilyen kampányról, kizárt, hogy ne legyen annak nyoma a virtuális térben.

Online Marketing

Egy vállalkozás elindításának első lépései között szerepel az, hogy a cégnek elkészül a honlapja. Ma már nem kell különösebben meggyőzni a cégvezetőket arról, hogy bizony ezzel még messze nem dőlhetünk hátra a karosszékben. Már az sem mindegy, hogy milyen a weblap dizájnja, tartalma, ergonómiája, de ha tegyük fel ezt profin elkészítették, akkor is akad minden hétre, szakmától függően lehet, hogy akár minden napra teendő ahhoz, hogy a honlap hatékonyan működjön… ergo látogatókat, vásárlókat és bevételt hozzon.

Folyamatos munkát igényel az, hogy a – látogatók mellett – a Google keresőrobotokkal is jó barátságot ápoljon az oldal, ehhez pedig rendszeresen minőségi, releváns tartalmat kell biztosítani, ráadásul úgy, hogy a ctrl c – ctrl v-t egy életre el kell felejteni, mert bizony hamar megromlik eme barátság. A folyamatos, más oldalakon is hivatkozásokat generáló marketingkommunikációs aktivitások, a hírlevelezés és blogolás, a Facebookon és egyéb közösségi oldalakon való mozgolódások, Google Ads-hirdetések mind-mind az online marketing elengedhetetlen részei.

Nézzük sorjában, miben is lehetünk segítségedre…

Honlapkészítés  – Azaz az online marketing kályhája

Általában minden vállalkozó online marketingje a honlaptól indul, ez a kályha... Ha nincs honlapod, nem vagy fent az interneten: nem létezel – ezt ma már nincs ember, aki megcáfolná. Persze a mai napig különböző minőségben lehet honlapot készíteni, a tendencia azonban az, hogy a cégek egyre inkább költenek arra, hogy a honlapjuk ízléses, tartalmas és hatékony legyen.

Mi az, amire mi különösen odafigyelünk:

√ Ízléses, stílusos dizájn

A kutatások szerint néhány másodperc alatt dől el, hogy a látogató számára az oldal, ahol éppen landolt, szimpatikus-e vagy sem. Ha a színek, a vizuális megjelenés elnyeri a tetszését nyert ügyed lehet…

√ Releváns tartalom

…hiszen a látogató marad, és elkezd megismerkedni a tartalommal is. Fontos azonban, hogy meg is találja azt, amit keres, mert ha a konkrét kérdésére, szükségére konkrét választ talál, mindketten jól jártok. Nem beszélve arról, hogy a Google keresőmotorjai is elsősorban a tartalmat elemzik.

√ Webergonómia

Rendkívül fontos, hogy a honlapon kényelmesen tudjon informálódni a kedves látogató, azaz egyszerűen tudjon rajta tájékozódni, logikus útvonalon jusson el a keresett információhoz, ne pedig egy kusza labirintusba tévedjen, ahol egy idő után feladja a keresést és „katapultáljon”.

√ Minőségi programozás

A honlap minőségét, hatékonyságát nagyban befolyásolja a programozás minősége, ezért nem mindegy, hogy a szomszéd srác „dobja össze” az oldalt, „csak már induljon végre”, vagy egy hozzáértő szakember készíti el. Az sem hátrány, ha úgy van kialakítva a honlap, hogy a tulajdonosa is könnyedén tudja azt szerkeszteni, sőt ma már az is alapkövetelmény, hogy a különböző méretű kijelzővel és felbontással rendelkező eszközökön egyformán jelenjen meg, azaz „responsive” legyen.

√ Keresőoptimalizálás (SEO)

Ha gyönyörű, tartalmas, logikus szerkezetű, felhasználóbarát honlapunk van, nincs más hátra, mint hogy ezt minél több látogatónak mutassuk is meg. Ebben pedig hatalmas segítséget nyújthatnak a keresők, de leginkább a Google. A SEO (Search Engine Optimization) néven elhíresült tevékenység egyre nagyobb szerepet tölt be az online marketingben, hiszen a látogatók nagy része keresők segítségével tájékozódik a különböző témákról, és nem mindegy, hogy a honlapunkat az elsők között említi a találati lista, vagy a sokadik oldalon, ahová még az életben soha egyetlen látogató se keveredett. Itt kérhetsz árajánlatot.

 

Hírlevelezés – Az online marketing „kötelező” eleme

Ahhoz, hogy a már egyszer a honlapra csalogatott látogatók, vásárlók folyamatosan vissza is járjanak, rendszeresen híreket kell szolgáltatni a cégről, termékről, piacról. Egy jó e-mail marketing ma még mindig több vevőt hozhat, mint a Google Ads vagy a közösségi média. Ehhez természetesen e-mail adatbázist kell építeni és folyamatosan figyelemfelkeltő tartalommal kell szolgálni. Mindez viszont időigényes, ha gondolod, szívesen segítünk. Keress bátran!

Online Marketing

Blogolás – avagy legyen saját médiumod

Néhány éve kezdődött, ma már nagy divat a blogolás a cégek körében is. Hogy miért? Mert általában az emberek szeretik, ha személyes hangvételben szólnak hozzájuk még a szakemberek is – ez az informatív és informális eszköz pedig erre tökéletesen alkalmas. Kiderül Rólad, hogy Te is „csak” ember vagy, és bár lehet, hogy egy területen különleges tudásra, szakmai tapasztalatra, komoly pozícióra tettél szert, azért tudsz még konyhanyelven beszélni, ha akarsz… még a szakmádról is; van humorod, véleményed, sőt még magánéleted is. A tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy egy ilyen „emberszabású szakember”-nek könnyebben írunk e-mailt, emeljük fel a telefont, ha esetleg tanácsot, vagy hovatovább árajánlatot akarunk tőle kérni; főleg, ha egy-két komment erejéig már közvetlen kapcsolatba is kerültünk vele. Óriási segítség tud lenni tehát a blog a kapcsolatépítésben, a cégünk megszemélyesítésében. És még az sem kizárt, hogy innen kapsz használható, jó ötleteket saját potenciális fogyasztóidtól.

Nincs időd, tehetséged a rendszeres blogbejegyzések témájának kitalálásához és megírásához? Arról nem is beszélve, hogy mindegyikhez dukál legalább egy trendi kreatív fotó is...  Ha gondolod, segítünk.

Közösségi marketing – hogy ott legyél, ahol a többiek

Be social! Elengedhetetlen, kihagyhatatlan! Ma már mindenki fent lóg a Facebookon, Instagramon és más közösségi média oldalakon. Nálunk Magyarországon még mindig a Facebook a legnépszerűbb; remek lehetőség, még akkor is, ha egyesek a halálát hirdetik már évek óta. Bár óriásit csökkent a kezdetekhez képest a posztok organikus elérése, de még mindig hatékonyak tudnak lenni, a hirdetésről nem is beszélve. Bár sokan zokon veszik, hogy ez utóbbiért fizetni kell, de az igazság az, hogy a FB- és Insta-hirdetések még mindig alulárazottak, jól lehet velük célozni, és viszonylag kis költséggel gyors viszontreakciót lehet velük elérni.

Ha nem csak egy-egy posztot szeretnél kilökni éppen akkor, amikor időd engedi és kedved van, hanem tudatosan szeretnél kommunikálni a közösségi médiában, akkor bizony figyelemfelkeltő, releváns üzenetekkel és igényes fotókkal, videókkal kell rendszeresen (napi szinten) előállnod ahhoz, hogy a követőid komolyan vegyenek, és hogy a táborukat folyamatosan növelni tudd. Ha nem akarod a tartalom kitalálásával, szövegírással, képszerkesztéssel, videókészítéssel, posztok időzítésével tölteni az idődet, keress bátran!

Online videó készítése – hogy mozgásban legyél

Ma az egyik legnagyobb aktivitást generáló tartalomforma a közösségi médiában a videó. Nagy népszerűségnek örvendenek a live videók is manapság, amelyeknek az utóélete is komoly nézettséget tud produkálni. Nemcsak hatnak, hatékonyan edukálnak, szakértői státuszt építenek, komoly nézőszámot, közvetett módon vásárlásokat generálnak, hanem szimpátiát növelnek, imidzset építenek. Nem csak az elkészítésük, technikai kivitelezésük, de a tartalmi felépítésük, képi világuk is igényel szakértelmet. Ha úgy látod, segíteni tudunk, ne tétovázz, keress minket!

PPC kampányok – hogy csak azért fizess, amiért érdemes

Amióta a vállalkozások megjelennek az interneten, azóta jelennek meg online hirdetések is, linkek, bannerek olyan portálokon, ahol a cég potenciális ügyfelei fordulnak meg, és nagy eséllyel kattinthatnak rá a reklámra. Ez a „műfaj” komoly fejlődésen ment keresztül az elmúlt években. Kezdetben azért fizettek a hirdetők, hogy egy meghatározott időn keresztül kint volt a hirdetésük egy portálon. Aztán már csak akkor kellett fizetni, ha le is töltötték a látogatók azt az oldalt, amelyen a cég reklámja el volt helyezve (ez az a bizonyos adview, ami azért még ma is előfordul). Napjainkban már – többnyire – csak akkor kell fizetni a megjelenésért, ha valóban volt átkattintás (click through) a cég honlapjára... innen a PPC rövidítés >>> Pay-Per-Click.

Ma már ráadásul azon sem kell törni a fejünket, hogy mely portál(ok)on lehet a leghatékonyabb az online hirdetésünk, hiszen ezt a Google megteszi helyettünk, szorgalmas kereső robotjainak köszönhetően ugyanis nincs nála jólinformáltabb a világhálón megtalálható weboldalak tartalmát és látogatottságát, valamint a látogatók érdeklődését illetően, így remekül tud célozni. És akkor a rövid „történelmi” áttekintés után megérkeztünk Google Ads-hez (leánykori nevén AdWords),  ami akkor is megoldás lehet, ha a Google találati listáján mindenképpen az élen akarsz lenni legfontosabb kulcsszavaidra, de a SEO-d ezt még nem teszi lehetővé. Ma már egyébként a YouTube-, Facebook- és Instagram-hirdetések is ebben a szisztémában működnek, tehát csak a click-ért, azaz a kattintásért fizetsz.

Remarketing kampányok – hogy elérd azokat, akik már érdeklődtek

A Google, a Facebook és a YouTube rendszere is lehetővé teszi, hogy az egyszer már a honlapodon landolt érdeklődők ne vesszenek csak úgy a homályba, újra meg lehessen őket célozni, és újabb tartalmmal, ajánlattal lehessen őket megbombázni. Ebben óriási segítségünkre van a Facebook-pixel, melynek segítségével ún. remarketing listákat készíthetünk. Így újra felbukkanhatsz e számodra fontos közönség előtt, amikor például a Google rendszerében vagy partner webhelyein böngészik, így tovább tudod növelni, mélyíteni a márkaismertségedet, vagy adott esetben tudod emlékeztetni a vásárlásra.


Egy szó mint száz... Az Illum Marketing Stúdió az online marketingben is tartja a lépést a gyors fejlődéssel, legyen szó honlapkészítésről, tartalommarketingről, keresőoptimalizálásról, e-mail kampányokról vagy közösségi marketingről.
Ha Te sem akarsz lemaradni a lehetőségről, még ma jelentkezz!