Egy kis fejtágító ... Neked!Egy kis fejtágító ... Neked!

Az internet korszakában nincs nagyobb kockázat annál,
mint kimaradni a lehetőségből. (Newsweek)

 

Ha ma marketingről beszélünk, egyre nagyobb százalékban beszélünk az online marketingről. Minél kisebb egy vállalkozás, ez az arány annál nagyobb. Legyen szó bármilyen kampányról, kizárt, hogy ne legyen annak nyoma a virtuális térben.

Online Marketing

Egy vállalkozás elindításának első lépései között szerepel az, hogy a cégnek elkészül a honlapja. Ma már nem kell különösebben meggyőzni a cégvezetőket arról, hogy bizony ezzel még messze nem dőlhetünk hátra a karosszékben. Már az sem mindegy, hogy milyen a weblap dizájnja, tartalma, ergonómiája, de ha tegyük fel ezt profin elkészítették, akkor is akad minden hétre, szakmától függően lehet, hogy akár minden napra teendő ahhoz, hogy a honlap hatékonyan működjön… ergo látogatókat, vásárlókat és bevételt hozzon.

Folyamatos munkát igényel az, hogy a – látogatók mellett – a Google keresőrobotokkal is jó barátságot ápoljon az oldal, ehhez pedig rendszeresen minőségi, releváns tartalmat kell biztosítani, ráadásul úgy, hogy a ctrl c – ctrl v-t egy életre el kell felejteni, mert bizony hamar megromlik eme barátság. A minőségi linképítés, a folyamatos, más oldalakon is hivatkozásokat generáló marketingkommunikációs aktivitások, a hírlevelezés és blogolás, a Facebookon és egyéb közösségi oldalakon való mozgolódások, AdWords-reklámok mind-mind az online marketing elengedhetetlen részei.

Nézzük sorjában, miben is lehetünk segítségedre…

Honlapkészítés  – Azaz az online marketing kályhája

Általában minden vállalkozó online marketingje a honlaptól indul, ez a kályha... Ha nincs honlapod, nem vagy fent az interneten: nem létezel – ezt ma már nincs ember, aki megcáfolná. Persze a mai napig különböző minőségben lehet honlapot készíteni, a tendencia azonban az, hogy a cégek egyre inkább költenek arra, hogy a honlapjuk ízléses, tartalmas és hatékony legyen.

Mi az, amire mi különösen odafigyelünk:

√ Ízléses, stílusos dizájn

A kutatások szerint néhány másodperc alatt dől el, hogy a látogató számára az oldal, ahol éppen landolt, szimpatikus-e vagy sem. Ha a színek, a vizuális megjelenés elnyeri a tetszését nyert ügyed lehet…

√ Releváns tartalom

…hiszen a látogató marad, és elkezd megismerkedni a tartalommal is. Fontos azonban, hogy meg is találja azt, amit keres, mert ha a konkrét kérdésére, szükségére konkrét választ talál, mindketten jól jártok. Nem beszélve arról, hogy a Google keresőmotorjai is elsősorban a tartalmat elemzik.

√ Webergonómia

Rendkívül fontos, hogy a honlapon kényelmesen tudjon informálódni a kedves látogató, azaz egyszerűen tudjon rajta tájékozódni, logikus útvonalon jusson el a keresett információhoz, ne pedig egy kusza labirintusba tévedjen, ahol egy idő után feladja a keresést és „katapultáljon”.

√ Minőségi programozás

A honlap minőségét, hatékonyságát nagyban befolyásolja a programozás minősége, ezért nem mindegy, hogy a szomszéd srác „dobja össze” az oldalt, „csak már induljon végre”, vagy egy hozzáértő szakember készíti el. Az sem hátrány, ha úgy van kialakítva a honlap, hogy a tulajdonosa is könnyedén tudja azt szerkeszteni, sőt ma már az is egyre inkább követelmény, hogy a különböző méretű kijelzővel és felbontással rendelkező eszközökön egyformán jelenjen meg, azaz „responsive” legyen.

√ Keresőoptimalizálás

Ha gyönyörű, tartalmas, logikus szerkezetű, felhasználóbarát honlapunk van, nincs más hátra, mint hogy ezt minél több látogatónak mutassuk is meg. Ebben pedig hatalmas segítséget nyújthatnak a keresők, de leginkább a Google. A SEO (Search Engine Optimization) néven elhíresült tevékenység egyre nagyobb szerepet tölt be az online marketingben, hiszen a látogatók nagy része keresők segítségével tájékozódik a különböző témákról, és nem mindegy, hogy a honlapunkat az elsők között említi a találati lista, vagy a sokadik oldalon, ahová még az életben soha egyetlen látogató se keveredett.
Itt kérhetsz árajánlatot.

Hírlevelezés – Az online marketing „kötelező” eleme

Ahhoz, hogy a már egyszer a honlapra csalogatott látogatók, vásárlók folyamatosan vissza is járjanak, rendszeresen híreket kell szolgáltatni a cégemről, termékeimről, a piacról. Egy jó e-mail marketing ma még mindig több vevőt hozhat, mint az AdWords vagy a Facebook. Ehhez természetesen e-mail adatbázist kell építeni és folyamatosan figyelemfelkeltő tartalommal kell szolgálni.

Mindez viszont időigényes, így ha erre nem nagyon van időd, szívesen segítünk. Keress bátran!

Online Marketing

Blogolás – New wave az online marketingben

Néhány éve kezdődött, ma már nagy divat a blogolás a cégek körében is. Hogy miért? Mert általában az emberek szeretik, ha személyes hangvételben szólnak hozzájuk még a szakemberek is – ez az informatív és informális eszköz pedig erre tökéletesen alkalmas. Kiderül Rólad, hogy Te is „csak” ember vagy, és bár lehet, hogy egy területen különleges tudásra, szakmai tapasztalatra, komoly pozícióra tettél szert, azért tudsz még konyhanyelven beszélni, ha akarsz… még a szakmádról is; van humorod, véleményed, sőt még magánéleted is. A tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy egy ilyen „emberszabású szakember”-nek könnyebben írunk e-mailt, emeljük fel a telefont, ha esetleg tanácsot, vagy hovatovább árajánlatot akarunk tőle kérni; főleg, ha egy-két komment erejéig már közvetlen kapcsolatba is kerültünk vele. Óriási segítség tud lenni tehát a blog a kapcsolatépítésben, a cégünk megszemélyesítésében. És még az sem kizárt, hogy innen kapsz használható, jó ötleteket saját potenciális fogyasztóidtól. Szintén időigényes… ha gondolod, segítünk.

Megjelenés Facebook-on – A modern arcképcsarnok!

A közösségi média szintén népszerű eszköze az online marketingnek. Nálunk Magyarországon a Facebook a legnépszerűbb, így egyre több vállalkozás indít FB-oldalt, és tartja napi szinten a kapcsolatot a virtuális térben is a partnereivel, vásárlóival. Remek lehetőség, még akkor is, ha egyesek a Facebook halálát hirdetik. Tudtad, hogy a Facebook Mobile volt az okostelefonokra legtöbbet letöltött applikáció az elmúlt évben? Hogy a FB látogatóinak száma naponta eléri a 600 milliót, és összesen 1,2 milliárd felhasználója van?  Ami még jó hír a vállalkozásoknak, hogy a fiatal felhasználók száma ugyan csökkent az utóbbi évben (ne ijedj meg, azért maradtak még!), viszont a 25-55 évesek száma több mint 30%-kal növekedett. Neked is ott a helyed! Keress bátran, ha Te is így látod!

Vírusvideók – Humor, humor, humor

Ki ne ismerné azokat a poénos videókat, amelyek rendszeresen érkeznek e-mail fiókunkba, vagy a Facebook-on postolunk. A feszített munka közepette néhány perces felüdülést nyújtanak, mi is továbbküldjük/megosztjuk, esetleg beszélgetések során még szóba is kerülnek, elmeséljük egymásnak, „nem kaptad meg? Holnap átküldöm!” – ígérettel. Sokukról nem is derül ki, hogy valamelyik cég vagy termék reklámja, mégis hatnak, és nem csak komoly nézőszámot, közvetett módon vásárlásokat generálnak, hanem szimpátiát növelnek, imidzset építenek. A költségük pedig jóval kisebb, mint a hatásában hasonló televíziós reklámok, hiszen a gyártásnak ugyan vannak költségei, de a kihelyezés legtöbb esetben ingyenes. Ne tétovázz, keress minket!

Hirdetések elhelyezése – Klasszikus online marketing eszköz újratöltve

Amióta a vállalkozások megjelennek az interneten, azóta jelennek meg online hirdetések is, linkek, bannerek olyan portálokon, ahol a cég potenciális ügyfelei fordulnak meg, és nagy eséllyel kattinthatnak rá a reklámra. Ez a „műfaj” komoly fejlődésen ment keresztül az elmúlt években. Kezdetben azért fizettek a hirdetők, hogy egy meghatározott időn keresztül kint volt a hirdetésük egy portálon. Aztán már csak akkor kellett fizetni, ha le is töltötték a látogatók azt az oldalt, amelyen a cég reklámja el volt helyezve (ez az a bizonyos adview, ami azért még ma is előfordul). Napjainkban már – többnyire – csak akkor kell fizetni a megjelenésért, ha valóban volt átkattintás (click through) a cég honlapjára, nem kell megelégedni tehát azzal, hogy látták a bannerünket, linkünket.

És íme, itt van az újabb „könnyebbség”… Ma már azon sem kell törni a fejünket, hogy mely portál(ok)on lehet leghatékonyabb online hirdetésünk, hiszen ezt a Google megteszi helyettünk, szorgalmas kereső robotjainak köszönhetően ugyanis nincs nála jólinformáltabb a világhálón megtalálható weboldalak tartalmát és látogatottságát illetően, így remekül tud célozni. És akkor a rövid „történelmi” áttekintés után megérkeztünk az AdWords-höz, ami akkor is megoldás lehet, ha a Google találati listáján mindenképpen az élen akarsz lenni legfontosabb kulcsszavaidra, és a SEO-d ezt még nem teszi lehetővé.


Egy szó mint száz... Az Illum Marketing Stúdió az online marketingben is tartja a lépést a gyors fejlődéssel, legyen szó honlapkészítésről, tartalommarketingről, keresőoptimalizálásról, e-mail kampányokról, blogolásról vagy közösségi marketingről. Ha Te sem akarsz lemaradni a lehetőségről, jelentkezz!