1c0ae2205709722b62e843abc0471a55 XL

Promóciószervezés – avagy segítség a karácsonyi tanácstalanságban 2.


Sokszor éri vád a kereskedőket főként a karácsonyi vásárlás időszakában, hogy milyen ravaszak, rámenősek, erőszakosak, de – gondoljunk csak bele – milyen szívtelenség lenne ilyenkor nem segíteni a tanácstalanul bóklászó „ajándékkutatóknak”! 😉 Folytassuk tehát a „segítő eszközök” sorát… na jó, hát éppenséggel promóciós eszközöknek is hívhatjuk őket…

 3.    Fogyasztói minták

A termékbemutatóhoz hasonlóan szintén kipróbálásra tudod sarkallni a vásárlóidat azzal, ha termékmintát nyomsz a kezükbe, amikor távoznak pl. a pénztártól, de direkt marketing akció keretében el is küldheted nekik, hátha sikerül őket becsalogatni az üzletbe. Ha lehetőséget biztosítasz az ilyen jellegű kipróbálásra – főként az új termékek esetében –, csökkented a vásárló rizikóját, így akár nagyobb mennyiségben is kész lesz vásárolni tőled.

4.    Kuponakciók

Szintén nagyon hatékony vásárlócsalogató eszköz a kupon, amely kézpénz helyett használható „fizetőeszköz” vagy árengedményre jogosít. Még valami kis ajándékot is megvillanthatsz rajta, főként karácsony idején ez nagyon stílszerű. Nyomtatott vagy elektronikus médiában, honlapodon vagy Facebook-oldaladon egyaránt terjesztheted, de postán vagy e-mailben is kiküldheted például a törzsvásárlóidnak, de az üzletedben is oszthatod. Ha ügyesen alkalmazod, még arról is kaphatsz visszajelzést, hogy melyik hirdetési csatorna volt a leghatékonyabb, azaz hogy melyiken keresztül érted el a legtöbb tényleges vásárlót.

5.    Vásárlási utalványok

Ajándéknak az egyik legfrappánsabb megoldás a vásárlási utalvány, ezekben a hetekben különösen felértékelődik a vásárlók szemében. Képzeld csak el, mekkora segítség tudsz lenni például a tanácstalan férjeknek, hogy nem kell eltévedniük a női pipere vagy sminkeszközök bonyolult és átláthatatlan rengetegében; de milyen hatalmas kő eshet le azok válláról is, akik csak szerettük kedvenc boltját ismerik, de hogy onnan most éppen minek örülnének a legjobban, nem tudják.

Az említett eszközök jó része akkor is bevethető, ha nem kézzel fogható termékkel, hanem szolgáltatással vagy jelen a piacon.

Amennyiben további „segítséget” szeretnél alkalmazni ezekben a hetekben, látogass el Promóciószervezés oldalunkra, nézd meg, milyen eszközökkel tudod még ösztönözni vásárlóidat!

(Olvasd el az 1. részt is!)

Ajánlott bejegyzések