4965657af186b9092c7a96976ffe881c XL

Az arculat kialakításának folyamata


Nem győzzük hangsúlyozni, hogy az arculattervezés nem merül ki abban, hogy bemegyek egy grafikai stúdióba, és terveztetek magamnak egy számomra tetszetős, kedvenc színeimet, betűtípusomat tartalmazó logót, amit aztán ráhelyezek a cég különböző kommunikációs eszközeire.

Nézzük meg, milyen lépésekre van szükség, ha hatékonyan kívánjuk építeni az image-ünket!

  1. Mindenek előtt érdemes egy jó alapos helyzetelemzést végezni többek között arról, hogy milyen a vállalkozás jelenlegi piaci pozíciója; vegyük sorra a cég előnyeit, erősségeit, hiszen ezeket, ha mód van rá, érdemes hangsúlyozni. A vállalkozás céljait, történetét, kultúráját és belső értékeit is érdemes górcső alá venni.
  2. Amikor megtörtént az alapos elemzés, érdemes több marketingkommunikációs cégtől vagy grafikustól bekérni árajánlatot, illetve előzetes terve(ke)t. A tervek „elbírálása” soha nem könnyű feladat, érdemes ezt is szakember bevonásával végezni, aki több szempontot (egyediség, egyszerűség, széleskörű alkalmazás lehetősége… stb.) vizsgálva segíthet abban, hogy melyik terv lehet a legideálisabb.
  3. Az új arculat bevezetése egy újonnan induló vállalkozásnál nem jelent problémát, azonban egy arculatváltásnál komoly hibát követünk el, ha a régi és az új arculat bizonyos ideig még párhuzamosan fut. Szigorúan tilos az átfedés a két arculat között!
  4. A megvalósítást segítendő arculati kézikönyv készül, amelyben az arculat valamennyi elemét fel kell tüntetni, valamint ezek használati lehetőségeit a különböző kommunikációs eszközökön.
  5. Először a belső munkatársakkal, majd pedig az üzleti partnerekkel érdemes az új arculat jelentőségét ismertetni.
  6. Rendkívül fontos, hogy folyamatosan ellenőrizzük, hogy az elképzeléseink mennyire valósultak meg, azaz elértük-e a környezetünkben azt a hatást, amit mi eredetileg elgondoltunk.

Ajánlott bejegyzések