tartalommarketing

Hatékony tartalommarketingről álmodsz?

Ma a marketingmunka jelentős része tulajdonképpen tartalomgyártás, azaz tartalommarketing. No, nem olyan tartalom gyártása ez, amely reklámozza a termékedet vagy a szolgáltatásodat! Az olvasó vagy a néző (azaz a potenciális vásárlód) számára nyújt értéket, az ő szükségeire, dilemmáira, kérdéseire reflektál, ezekkel kapcsolatosan hoz abszolút használható, jól működő megoldásokat… Természetesen a te terméked vagy szolgáltatásod formájában… úgyhogy nyugalom, a célodat el fogod érni, csak kicsit más módon, mint gondolnád.

A mai tudatos fogyasztót egyenesen irritálja, ha a termékedet, szolgáltatásodat az orra elé nyomod, és nem rejted véka alá, hogy a célod az értékesítés. Ha azonban taktikusan közelíted meg, még hálás is lesz neked, hogy a cégednek és a termékednek köszönhetően talált megoldást a problémájára. Ezt pedig nem mással tudod elérni, mint a tartalommarketinggel, melynek segítségével tudod például edukálni is, de lehetőséged van a kifogásait kezelni, választ tudsz adni a kérdéseire, el tudod magyarázni a terméked egyedi tulajdonságait és annak előnyeit… kiválóan el tudod magyarázni, hogy mi a megoldás az adott problémájára.

Ráadásul nem te tolod az orra alá a termékedet, hanem ő talál rád… például a blogbejegyzésedre a keresőben, a posztjaidra a social mediában vagy ismerősökön keresztül, ajánlásra… Egy szó mint száz, remek vásárlási szituációban tudsz a szeme elé kerülni. Már nem kell a figyelmét felkeltened, sem vágyat ébresztened benne a vásárláshoz, egy dolgod van, meggyőzni arról, hogy a lehető legjobb választás számára a te szolgáltatásod vagy terméked, és a lehető legjobb döntést hozza meg, ha tőled vásárol.

Hogy lesz professzionális a tartalommarketinged?

Ahhoz, hogy hatékony tartalmakat hozzál létre, az első és legfontosabb, hogy jól ismerd és értsd a célközönségedet és a piacodat. Íme, néhány tipp, amelyek segítenek a tartalom létrehozásában:

Célközönség és a tartalommarketing

Fontos, hogy tisztában legyél azzal, hogy a célközönséged milyen érdeklődési körrel rendelkezik, és milyen problémákkal szembesül; mik a preferenciái, a dilemmái?  Ennek segítségével olyan tartalmat tudsz létrehozni, amely releváns és hasznos a számára. Ez mindennek az alfája és omegája.

Címsor és a tartalommarketing

Készíts érdekes és figyelemfelkeltő címeket! A címsor az, ami elsőként felkelti az olvasók figyelmét. A jó címsoroknak rövidnek, tömörnek és érdekesnek kell lenniük, hogy felkeltsék az olvasók érdeklődését.

A gyakorlatiasság és a tartalommarketing

Bármilyen típusú tartalmat is gyártasz, légy konkrét és gyakorlatias! Az olvasók számára valódi értéket kell nyújtania a tartalmadnak, és meg kell oldania a problémáikat, választ kell adnia a kérdéseikre, kezelnie kell a kifogásaikat. A konkrét példákkal és tippekkel ellátott tartalom nagyobb hatást gyakorol az olvasókra, és nagyobb valószínűséggel osztják meg másokkal is.

A vizualitás és a tartalommarketing

Használj vizuális elemeket! A vizuális elemek használata (pl. képek, videók, infografikák stb.) növelheti a tartalom hatékonyságát. Az olvasók nagyobb valószínűséggel emlékeznek jobban a vizuális tartalmakra, és több időt töltenek az ilyen tartalmakkal. A vizuális tartalmak segíthetnek abban, hogy a szöveges tartalom könnyebben áttekinthetővé, emészthetővé váljon.

2303 tartalommarketing2
Ha hatékonyan szeretnéd elérni a célközönségedet, napi szinten kell minőségi, releváns tartalmakat gyártanod a számukra

Hogyan készítsünk hatékony tartalommarketing stratégiát?

Az alábbiakban találhatóak azok a lépések, amelyek segítenek egy hatékony tartalommarketing stratégia kialakításában. De ha úgy döntesz, hogy inkább kiszervezed ezt a munkát, nézd meg, hogy dolgozunk, és kérj ajánlatot!

Határozd meg a célokat és a célközönséget!

Az első lépés az, hogy meghatározzuk a céljainkat és a célközönségünket. A céljaink lehetnek például a weboldal látogatottságának növelése, az eladások növelése vagy az ügyfélhűség javítása, márkaismertség növelése. A célközönségünk azok az emberek, akiknek szükségük van a termékeinkre vagy szolgáltatásainkra.

Készíts idő- és tématervet!

A tartalommarketing egyik fontos alapvetése, hogy átgondolt terv alapján dolgozzunk. A tartalomstratégia az a terv, amely lefedi az összes olyan tartalmat, amelyet létre kell hoznunk a céljaink eléréséhez. A tartalomstratégiának magába kell foglalnia a tartalom típusát, a megjelenés gyakoriságát és az elosztási csatornákat.

Haladj célirányosan a terv gyakorlati kivitelezésében!

Amit megterveztél, azt hajtsd is végre! Ne legyen kifogás, hogy nincs rá idő, ihlet, ötlet, kreativitás stb. Találd meg a módját, hogy a betervezett tartalmak időről időre rendszeresen elkészüljenek! És ne akárhogyan! Fontos, hogy minőségiek legyenek, hiszen a tartalommarketing lényege az, hogy értéket nyújtsunk az olvasóknak vagy a nézőknek. A tartalomnak relevánsnak és hasznosnak kell lennie, hogy elérjük a céljainkat. Kulcsfontosságú elem a tartalommarketingben a megosztás is. A tartalmat olyan csatornákon kell megosztani, amelyek hatékonyan érik el a célközönségünket. Pl. a közösségi média, az e-mail marketing, a blogok, videók és a podcastok mind-mind kiváló eszközök.

Mérj és értékelj!

Fontos, hogy mérjük és értékeljük a tartalommarketing eredményeit. A mérési adatok segíthetnek abban, hogy jobban megértsük, melyik tartalom működik és melyik nem. A mérési adatok alapján lehetőségünk van finomhangolni a tartalomstratégiát, hogy az még hatékonyabb legyen.

Ajánlott bejegyzések