620466077c427f141effa294382f5fba XL

Mire figyelj idén, ha tartalmat gyártasz? – Tartalommarketing-trendek


Ez a szó: tartalommarketing, néhány éve még csak nem is létezett, mára pedig már külön fejezet a marketing szakirodalomban. Ha ennek okát kutatjuk, mindenképpen szóba kell hoznunk a Google-t. Hatalmas szakembergárda dolgozik azon, hogy megfejtse a keresőóriás robotjainak „észjárását” (ők ugyebár a seósok), sok mindent meg is tanulhattunk már tőlük, de egy mondatot mindenképpen: „ha a keresőben jó helyen akarsz lenni, nagy mennyiségű, jó minőségű releváns tartalmat kell gyártanod”.

Ráadásul nem is akárhogyan… A Forbes cikke nyomán nézzük meg, milyen meghatározó változások, trendek fogják befolyásolni a „tartalomgyártást” 2016-ban.

Az internetes közönség véleménye számít

A hatalmas mennyiségben felhalmozott internetes tartalom óriási „információs adatbázis” a Google számára, az internetes felhasználókról gyűjtött adatokkal kiegészülve pedig egy igazi kincses bánya, amire a keresőóriás jövőben még inkább szeretne hagyatkozni. Egyre kevésbé érdekli már a Google-t, hogy milyen metainfókat adsz meg, milyen százalékban tartalmazza a szöveged a kulcsszavakat, vagy hogyan írod meg a leírást (meta description), a címben, alcímekben elhelyezed-e a kulcsszavakat, sokkal inkább a felhasználók kötik már le a figyelmét. 2016-tól pedig elmondhatjuk, hogy a tartalommarketing egy az egyben a felhasználók kezébe kerül. Már nem számít újdonságnak, hogy a Google a hirdetések (AdWords) kapcsán előszeretettel használja a kis „kincses bányáját”, de ettől az évtől egy komplex szoftvernek köszönhetően mindez a tartalmakra is ki fog terjedni, és az internetes közönség „véleménye” alapján fogja eldönteni, hogy a különböző tartalmakat hol helyezze el a találati listában.

Algoritmusok fenyegetik a szellemi alkotókat, szövegírókat

Becslések szerint legalább egy olyan cikket, tartalmat már te is olvastál az interneten, amelyet valójában egy robot írt, és mindezt észre sem vetted. Lehet, hogy nagyon elképesztőnek tartod, de az ún. újságíró algoritmusok egyszerűbb témákban – mint pl. sport vagy időjárás – már most korrekt írásokat tudnak produkálni. Csak idő kérdése, és egyre bonyolultabb témákban is képesek lesznek „alkotni”, egyre választékosabb tartalmakat létrehozni. Persze mindez nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem lesz már szükség emberi agyra/kézre, de azért mégiscsak elgondolkodtató, hogy milyen jövő felé tartunk.

A hosszú formátumú tartalmak kerülnek előnybe

Ez mindenképpen egy komoly változás, hiszen éveken át azt sulykoltuk, hogy bizony az internetes felhasználók nem igazán szeretnek olvasni, ezért pl. a blogodon legfeljebb 2500– 3000 karakterbe próbáld meg beletömöríteni a mondandódat. Nos, ne hallgass a jó öreg tanácsra! Gyárts nyugodtan hosszabb tartalmakat, a Google értékelni fogja.

Közösségi média nyújt új közzétételi lehetőséget

Eddig a közösségi oldalakon csak tartalommegosztásra volt lehetőség, de a Facebook előállt egy újítással. Mivel a közösségi médiában megosztott tartalmak általában nagyobb láthatóságot, több találatot kaptak, mint az eredeti oldal, ahol az adott tartalom megjelent, Zuckerbergék úgy gondolták, hogy miért ne jelenhetne meg az adott tartalom közvetlenül az ő platformjukon. Ezt meg is valósították, múlt év őszétől nagyon igényes bejegyzéseket készíthetsz céges oldaladon, melyhez borítóképet, szöveges tartalmat, átméretezhető és képaláírással ellátható fotókat, idézeteket is megadhatsz. Úgy tűnik, más közösségi médiumok is hamarosan koppintani fogják ezt a lehetőséget, a Google is ez idő tájt mutatja be saját verzióját. Ha most felcsillant a szemed, hogy nem is kell neked blog a honlapodon, azért hadd emlékeztesselek arra, hogy a Fb-oldalad valójában nem a tiéd!

(Forrás: forbes.com)

Folytatjuk!

Ajánlott bejegyzések