virtualis marketing asszisztens 2212

Íme 4 érv, hogy legyen virtuális marketing asszisztensed

Amikor megfordul a fejedben, hogy jól jönne a segítség marketing területen, bizonyára egy marketing asszisztens vagy munkatárs felvétele merül fel elsőre, eszedbe sem jut, hogy akár egy virtuális marketing asszisztensed is lehetne. Egyáltalán ki az a virtuális marketing asszisztens? Miért lehet előnyös számodra? Hogyan tud segíteni? Mi az, amit nyugodt szívvel rábízhatsz, és mi az, ami már nem az ő asztala?

Fejlett digitális világunk és a Covid egymásra hatását az elmúlt 3 évben mindannyian kitapasztaltuk. Volt, aki élvezte és szabadságnak fogta fel a kialakult helyzetet, volt, aki életében nem szenvedett ennyire, mint ebben az időszakban. Az élet nem állhatott meg. Némi újratervezés, kis kreativitás, leleményesség folytán azok a cégek, amelyeknek nem kellett lehúzni a rolót, pillanatok alatt átszervezték magukat, kitalálták, hogyan tud folytatódni a munka gördülékenyen; hogy lehet kiszolgálni a vevőket, ügyfeleket zavartalanul, ugyanolyan minőségben, mint korábban. Nyilvánvalóvá vált, hogy vannak munkakörök, feladatok, amelyeket internet, telefon, számítógép és remek szoftverek segítségével ugyanúgy el lehet látni otthonról, mint az irodából.

Aztán a járvány „elvonult” (reméljük örökre), de számos pozitív hozadékát megtartottuk magunknak. Például rájöttünk, hogy órákat tudunk megspórolni ebben a rohanó világban, ha nem utazunk feleslegesen, hanem kihasználjuk az internet adta lehetőségeket. Ha egy munkát 100 százalékosan ugyanabban a minőségben el lehet végezni otthonról, akkor minek bumlizzunk naponta drága időket a munkahelyre, hogy aztán a nap végén hazabumlizzunk.

A marketing feladatok, az értékesítés támogatása is ragyogóan végezhető home office-ból, hiszen egy átlagos cég kommunikációja eleve nagyrészt online csatornákon keresztül történik. De az offline események, céges rendezvények szervezése, a különböző alvállalkozókkal való kapcsolattartás, telemarketing, különböző tartalmak készítése sem igényli a naponta való bejárást, a munka elvégzése ráadásul remekül ellenőrizhető.

Miért legyen virtuális marketing asszisztensed?

Most már csak az a kérdés, hogy Te mit tudsz profitálni egy ilyen jellegű munkakapcsolatból… Miért előnyös számodra a virtuális marketing asszisztencia?

virtualis marketing asszisztens2 2212
Számos nyomós oka van annak, hogy a vállalkozók egyre többen a virtuális marketing asszisztenciát választják

Mert virtuális marketing asszisztenssel jelentős költségeket spórolhatsz

A virtuális marketing asszisztens nem munkavállaló, hanem vállalkozó. A költségek szempontjából azért jó hír ez neked, mert nem kell utána járulékokat fizetni, nem terhelnek olyan költségek, amelyek egy alkalmazotti jogviszony természetes velejárói. Ráadásul, amikor szabadságra megy, és nem történik munkavégzés, fizetned sem kell. További előny számodra, hogy fix óradíjas elszámolással dolgozik, tehát jól tervezhető kiadást jelent havonta. Ha pedig nem bír még el a cég egy fél vagy teljes állású munkatársat anyagilag, semmi gond, kisebb költséggel is le tudsz delegálni figyelmet és energiát felemésztő feladatokat, amelyeket ha te végzel, sokkal többe kerülnek hosszú távon a vállalkozás számára.

Mert a virtuális marketing asszisztens pontosan annyi munkaórát dolgozik neked, amennyire szükséged van


Mikor új munkaerőn gondolkozik egy vállalkozó – az anyagi teher mellett – sokszor az jelenti a legnagyobb dilemmát, hogy vajon az új kolléga feladatai hatékonyan ki tudják-e tölteni a napi 4 vagy 8 órát, vagy lesznek olyan üresjáratok, melyek csak a pénzt viszik és a kollégát is demotiválják. Ha virtuális marketing asszisztenst bízol meg a rutin marketing feladatokkal, ilyen problémáid nem lesznek, hiszen nem a munkaórát kell megtölteni feladatokkal, hanem fordítva, a feladatokból kiindulva szabjátok meg a munkaórát, ami havi szinten minimális is lehet… természetesen minimális költséggel. Tehát ha tartós tehermentesítésre van szükséged, de egy fél- vagy teljes állású kollégát még nem tudsz folyamatosan ellátni munkával, számodra a virtuális marketing asszisztens az ideális megoldás.

Mert ha a virtuális marketing asszisztensed megcsinálja a rutin marketing feladatokat, neked több időd marad a cégfejlesztésre és a magánéletre

A legtöbb esetben olyan rutin marketing feladatok delegálásáról van szó, amelyeket lehet, hogy te is el tudsz végezni egy kis utánajárással, vagy lehet, hogy most is te csinálod. De a kis részletek teljesen elapróznak, felemésztik azt az energiát, kreativitást, amit a cég építésére, fejlesztésére tudnál sokkal nagyobb hatékonysággal fordítani. És akkor még nem beszéltünk arról az időről, amit elvisznek ezek a sok esetben időigényes feladatok; állandóan azt érzed, hogy teljesen be vagy havazva, semmi fontos és értelmes dologra nincs időd. Olyan, hogy magánélet nem is létezik, mert a hétvégéket és az estéket használod ki arra, hogy valamelyest utolérd magad. Nos, egy virtuális marketing asszisztenssel ez a helyzet azonnal megváltozhat, óriási terhet tudsz lepakolni úgy, hogy nem jár vállalhatatlan költségtöbblettel; nem beszélve arról, hogy a vállalkozáson belül egy fontos terület sínre tud kerülni.

Mert nem neked kell folyamatosan fejlesztened magad marketing területen, megteszi ezt a virtuális marketing asszisztensed

A mai digitális világban neked is, mint vállalkozónak egy valamit biztosan az eszedbe kell vésni: élethosszig tartó tanulás nélkül nem tudsz piacon maradni. Csakhogy nem mindegy, hogy az önképzést tekintve teljes energiáddal a saját szakmádra, szakterületedre koncentrálsz, vagy állandóan fejlesztened kell magad marketing területen is. Ha a virtuális marketing asszisztenciát választod, ez utóbbira nem kell, hogy gondod legyen.


Milyen jellegű feladatokat bízhatsz bátran virtuális marketing asszisztensre?

Mielőtt részletesen belemennénk a virtuális marketing asszisztensi feladatokba, azt előre kell bocsátani, hogy az asszisztensi feladatok nem menedzseri feladatok! A stratégia, a marketing- és kommunikációs eszközök meghatározása továbbra is a te feladatod marad, illetve ajánlott marketing tanácsadó segítségét kérni. Az asszisztensi feladatok már jól körülhatárolt, rendszeresen elvégzendő rutinfeladatok, ezért is lehet fix óradíjban megállapodni. No de mik ezek?

online marketing socilamedia
A social media menedzsment jól delegálható

Ma már nincs élet social media nélkül – na jó, ez azért túlzás, de majdnem igaz -, a posztok (vizuális és szöveges tartalmak) elkészítését nyugodtan delegálhatod. Érdemes azért a koncepciót letisztázni, megbeszélni az elképzeléseidet, de innentől kezdve erre nem kell, hogy gondod legyen. A posztok beidőzíthetők, ha úgy vagy nyugodt, hogy ellenőrződ őket publikálás előtt, ennek semmi akadálya.

A blogírás és -szerkesztés is lehet a virtuális marketing asszisztens feladata, feltéve, ha vállal ilyet, mert ennek a szövegírás része már külön szakterület, szóval megegyezés kérdése, de a szerkesztést mindenképpen rábízhatod.

Ami viszont mindenképpen delegálható egy virtuális marketing asszisztensnek, az a prezentációkészítés, marketinglisták és -kimutatások készítése, bármilyen egyéb (social medián kívüli) vizuális és szöveges tartalmak készítése, hírlevél készítése (írása és szerkesztése), bármilyen szöveges tartalom korrektúrázása, dokumentumok szerkesztése.

Egy talpraesett virtuális marketing asszisztens kezébe nyugodtan adhatsz különböző szervezési feladatokat is, mint a promóciószervezés, kiállítás- vagy bármilyen eseményszervezés. Mindezek kapcsán ő tudja tartani a kapcsolatot a marketing alvállalkozókkal, miután te megállapodtál velük.

virtualis marketing asszisztens3 2212
Egy virtuális marketing asszisztens a szervezési munkákban is kiváló segítség


Van még egy fontos terület, ez pedig nem más, mint az ügyfelekkel, vásárlókkal való kommunikáció, ami rettenetesen tudja vinni az időt és az energiát. Ha ezt is delegálod, és az összes apró-cseprő ügyet, ami ezzel jár, tényleg minden esélyed megvan arra, hogy teljes gőzerővel, minden idegszáladdal és figyelmeddel a lényegre koncentrálj.

Egyetlen terület van, ami határeset, ezt valaki vállalja, valaki nem. A telemarketingről van szó, ami valójában nem marketingkommunikációs, hanem már sales, azaz értékesítési feladat. Ha neked ilyesmire is rendszeresen szükséged van, érdemes olyan virtuális marketing asszisztenst választani, aki ezt is örömmel vállalja.

Hogyan érdemes megállapodni egy virtuális marketing asszisztenssel?

Virtuális marketing asszisztencia esetén óradíjban történik az elszámolás. Fontos tehát, hogy jól meghatározható, egzakt módon ellenőrizhető feladatokat delegálj, melyeket egy nagyon alapos megbeszélés után mindenképpen érdemes szerződésbe is foglalni. A feladatok mellett természetesen az igényelt óraszám és a megbízási díj is fontos, hogy rögzítésre kerüljön. A kötelezettség- és felelősségvállalások mellett (amelyek mindkét fél részéről adódnak) nagyon fontos még a titoktartás szerződésbe foglalása, hiszen virtuális marketing asszisztenseddel számos üzleti titkot kell megosztanod.

Ha még maradtak benned kérdések, ne habozz, írj vagy csörögj!