Vészhelyzet vagy lehetőség? Te döntöd el!
A felfordulás, ami kialakult körülöttünk, szerte-szét vitte a vállalkozásra fordított energiákat (sok vállalkozásnak az ügyfeleit, megrendelőit is). Plusz a bizonytalanság, a válsághelyzet, a nem túl optimista jövőkép nem éppen barátja a kreativitásnak, a célirányos, hétről hétre, napról napra való tudatos tervezésnek és előrehaladásnak, váltani kell. ÚJRATERVEZÉS…
Az ürömben mindig van egy kis öröm is. Próbáld megkeresni! Sokan voltunk úgy az elmúlt időszakban, hogy amikor peregtek a hétköznapok, jöttek a rutinfeladatok, voltak dolgok, amikre egyszerűen nem jutott idő. Tudtuk, hogy meg kell(ene) majd valamikor csinálni, de nem vot életbevágó, ezért szkarabeusz módjára csak gögettük magunk előtt. Lehetett ez egy ötlet, ami kidolgozásra várt, egy konkrét feladat vagy fejlesztés… Tudtuk, ha időt tudnánk rá szánni, sokkal hatékonyabbak, ütősebbek, profibbak lehetnénk. De mivel a szekér e nélkül is ment, nem szántunk rá időt (mert nem is volt), nem fektettünk bele energiát… és mindig csak sóhajtoztunk, hogy „maaajd ha egyszer több időm lesz, biztos, hogy megcsinálom”.
NA DE MOST…!!!
Mi van, ha most jött el ez az idő…? Oké, hogy nem így tervezted, de itt van… hogy leülj az íróasztalhoz, és órákat, napokat, heteket tölts el olyan feladatokkal, amelyek lehet, hogy jelen pillanatban nem hoznak látványos változást, de amikor újra indul az élet, robbantani fogsz. Persze ha a tevékenységed áthelyezhető a virtuális térbe, akkor ne ücsörögj heteket, hónapokat, hanem taposs rá a gázra, és vess be mindent, hogy kihasználd ezt az időszakot! >> Amikor az emberek folyamatosan online vannak, csakúgy falják az online tartalmakat; online vásárolnak, online főznek, online tanulnak, online dolgoznak, online meetingelnek, online edzenek, online élik a társas életüket… és közben folyamatosan pásztázzák a világjárvánnyal kapcsolatos híreket, naná hogy online… csak aludni jönnek le a netről. Ez tehát nagyon nem az az időszak, amikor mindennel együtt az online marketing tevékenységet és költségeket is takarékra kell venni, bármennyire is válság és bizonytalanság van.
EZ MOST EGY LEHETŐSÉG!
Lehetőség arra, hogy ha már egyszer otthon kell maradni, akkor a lehető leghatékonyabban töltsd el ezt az időszakot a vállalkozásod szempontjából, és megtedd azokat a lépéseket, amelyekre eddig nem volt elég idő és kapacitás. Továbbá lehetőség arra is, hogy az online marketing tevékenységedet újragondold, az ad hoc tartalomgyártás helyett pedig elkezdj tudatosan, stratégia mentén tartalmakat készíteni, akár eddig még nem alkalmazott eszközökre is. A kettőt vonjuk össze, és nézzük meg, melyek azok az időigényes online marketing tevékenységek, amelyekre most van idő és kapacitás!
Mindenek előtt a honlapodat érdemes rendbe tenni; nem létezik, hogy nincs vele teendő… aztán pedig átgondolni, megtervezni(!) azokat a tartalmakat, amelyekkel a következő hetekben, hónapokban bombázni tudod az ügyfeleidet, vevőidet… a már meglevőket és a potenciálisakat egyaránt. Az alábbiakban íme egy kis segítség a honlap rendberakásához, a közeljövőben pedig sorra veszem azokat az online eszközöket, amelyeket ismersz ugyan, lehet, hogy használod is; de vajon elég hatékonyan?
Vágjunk is bele!
Honlap „renoválás” – Avagy az online „bázisod” legyen rendben!
Ma a „kályha”/a bázis az online kommunikációban a cég honlapja, az ablak, amelyet akár az egész világra ki tudsz tárni… Teljesen rendben van? Technikailag, tartalmilag, értékesítési szempontból úgy, ahogy van tökéletes?
Vagy amikor elkészült, végignézted tüzetesen, örültél, hogy végre akkor ezen is túl vagy, és hátradőltél, hogy akkor most pár évre ezzel nincs több dolgod.
Ki kell ábrándítsalak: a honlappal mindig rengeteg teendő van! Az a minimum, hogy a webesed rendszeresen karbantartja, elvégzi az aktuális frissítéseket, optimalizálja az oldalt, hogy a betöltési sebesség mindig megfelelő legyen. Ez egyébként nagyon fontos tényező a seo-d szempontjából is, hiszen a Google-nek komoly követelményei vannak e téren. (Érdemes utánajárni, hogy a Te honlapodat pl. hogy ítéli meg jelen pillanatban a keresőóriás.)
Ezen a linken le tudod Te magad is csekkolni (mobil & asztali verzióra): https://gtmetrix.com
Ha nem optimális százalékot kapsz, máris van egy harci feladat!
A webanalitika – amellyel méred a forgalmat, konverziókat – is rendben van? Használod is? Mi a helyzet a SEO-val? És a struktúra? A design? A menürendszered jól átlátható, könnyen boldogulnak a látogatók? Aktuális, releváns tartalom várja őket, ha a weboldaladon landolnak? Vagy évekkel ezelőtt kikinlódtál egy szöveget, és még mindig azzal akarsz hódítani.
Rólad vagy a célcsoportodról szól az üzeneted? Nem mindegy! A termékednél, szolgáltatásodnál ugyanis sokkal jobban érdekli a látogatót a saját problémája, a saját vágya és az azokra kínált megoldások. Ha felkelted a célcsoportod érdeklődését, könnyen fel tudják veled venni a kapcsolatot? Az érdeklődőket folyamatosan tudod edukálni, tájékoztatni vagy amit éppen kell? Azaz van pl. blogod vagy vlogod? Tudatosan is használod? Vannak űrlapok, e-mail címgyűjtő felületek, ezek szinkronizálva vannak az e-mail marketing rendszereddel? Érdemes chatelésre is lehetőséget adni a kedves látogatóknak, ezt már megtetted? Integráltad a közösségi média felületeidet? Landingoldalaid rendben vannak? Használod a Facebook-pixelt?
Csupán a teljesség igénye nélkül soroltam fel néhány dolgot, amire érdemes odafigyelni, egy szakemberrel átnézetni, átbeszélni… azaz egy házi weboldal auditot végezni, aztán pedig egy kis ráncfelvarrást.
Hallottál már a Nibblerről? Kezdésnek ajánlom figyelmedbe ezt a jópofa kis eszközt, nyilván ne számíts teljes, átfogó auditra, de a gyenge pontjaidat megmutatja: https://nibbler.silktide.com
Ha ezen túl vagy (olyan sokat nem érdemes ezzel pepecselni), jöhetnek a minőségi tartalmak! Na, nem úgy, ahogy eddig… ahogy időd, lehetőséged és kedved volt… hanem ahogy mindig is akartad… ügyfélkarakter (perszónakészítés)… stratégia… most aztán tényleg nem mondhatod, hogy neked erre nincs időd. Ráadásul ezen munkák nagy része nem is „egyszer használatos”. Most beleteszed az idődet, energiádat és a jövőben tudsz ezekre támaszkodni.
A következő napokban, hetekben haladunk majd szépen sorban: szó lesz a…
>> tartalommarketing-stratégia készítés egyik alaplépéséről, a perszónakészítésről (azaz a potenciális ügyfeled karakterének a felrajzolásáról),
>> tartalommarketing-stratégiáról, és
>> azokról az eszközökről, amelyeket a jelen helyzetben még hatékonyabban tudsz használni (blog, social media, videótartalmak, podcastok, hírlevelek, e-bookok)
#coronatime #maradjotthon
…és ne hagyd el magad! Ez most NEM az önsajnálat, az összeomlás vagy a megőrülés ideje!!! Persze, nehéz kijönni a káosz- és pánikhangulatból, biztosan be kell vetni kemény házi intézkedéseket is (pl. telefonlenémítás, hírmegvonás, feszes időbeosztás stb.), de EZ MOST EGY LEHETŐSÉG, lásd így! Fordítsd előnyödre ezt az időszakot, és legyél a válság nyertese… ha úgy tetszik királya – hogy akkor már legyünk stílusosak… persze korona(vírus) nélkül! Ez pedig nem megy másként, mint aktivitással: kommunikálj folyamatosan, és készülj arra, hogy ennek a bizonytalanságnak egyszer vége lesz! Kérdés, hogy ezt az időszakot felkészülten fogod-e várni, le tudsz-e majd csapni nem várt, új lehetőségekre, vagy a konkurensed fogja ezt helyetted megtenni.