fc34f61d23b74be53ee07d469bd32064 XL

Promóciószervezés – avagy segítség a karácsonyi tanácstalanságban 1.


A karácsonyi vásárlás, forgatag részben nyűg, de izgalom, öröm és felfedezés is egyben a vásárlók számára. A kereskedők életében is van ilyenkor nyűg, nem kevés, de a többszörös bevétel feledtet minden fáradtságot, bosszúságot, háklis ügyfelet, így érdemes nekik főként erre koncentrálni.

Tömegek hömpölyögnek ezekben a napokban az utcákon, plázákban, karácsonyi vásárokon, megnő a webáruházak látogatottsága. Vannak, akik már konkrét elképzelésekkel, célirányosan keresgélnek, de a fogyasztók jó részének még fogalma sincs, hogy mit vásároljon szeretteinek, még csak az ötletgyűjtés fázisában van. Sokszor éri vád a kereskedőket, hogy ravaszak, rámenősek, erőszakosak, de – gondoljunk csak bele – milyen szívtelenség lenne ilyenkor nem segíteni a tanácstalanul bóklászó „ajándékkutatóknak”! 🙂 Vegyünk tehát sorra néhány „segítő eszközt”… na jó, hát éppenséggel promóciós eszköznek is hívhatjuk, a lényegen nem változtat…

blog promocio2

1.    Árengedmény vagy mennyiségi kedvezmény

December elején még a legnagyobb halogatóknak is összeáll a karácsonyi listája, rajta egy halom név, családtagok, barátok, kollégák… Vannak, akikről biztosan tudjuk, hogy mit szeretnének karácsonyra, de olyanok is akadnak, akikről nem is sejtjük, minek örülnének igazán. Sok esetben nem is az a fontos, hogy konkrétan mi az illető szíve vágya, hanem inkább az a bizonyos „gondoltam rád” gesztus a lényeg; ha pedig találunk valami praktikus ajándékot, miért ne vennénk meg azt többeknek is. Nincs annál nagyobb öröm, mint egyszerre kiosztani több pipát azon a bizonyos listán. Az üzletben való toporgást és dilemmát nagyban tudja orvosolni az árengedmény vagy a mennyiségi kedvezmény. Vesd be ezt a módszert, ne nézd közömbösen a vásárlók tipródását!

2.    Árubemutató, kóstoltatás, termékkipróbálás

Ha már úgyis több fogyasztó tér be az üzletbe, inspiráld az inpulzusvásárlást kóstoltatással, árubemutatással, hagyd, hogy kipróbálják a termékedet. Nem csupán figyelemfelkeltő ez a módszer, de bizalmat is épít. Ha mindezt meg tudod fűszerezni humorral, jelmezzel, apró ajándékkal, hasznos háttérinformációkkal, nem csupán a karácsonyi bevételeidet növelheted meg, de az is előfordulhat, hogy a vásárlók szívesebben térnek majd be hozzád a következő évben is.

A 2. részt már olvastad?

Ajánlott bejegyzések