Lehet, hogy itt az ideje a termékpolitikád újragondolásának?
Tomboló nyár, kánikula, pangó irodahelységek… az egyébként egész nap pörgő munkatársak helyett max. a ventilátor pörög… no meg te, méghozzá azon, hogy mégiscsak ki kellene használni ezt a nyarat hatékonyan… de hogyan? Egy nemrégiben felröppent hír kapcsán van egy ötletem… nem biztos, hogy üzenet ez most neked, de azért gondolkozz el rajta, mert mi van ha mégis…
A Netrisk-et – gyanítom – senkinek nem kell bemutatni, minden októberben a magyar autótulajdonosok zöme meglátogatja az online biztosítási alkusz portálját, és a kötelező biztosítások kínálatát összehasonlító programjuk segítségével remekül eltájékozódik az ajánlatok tengerében, sőt, mi több, meg is tudja kötni a biztosítását a következő évre.
A sikeres vállalkozás idén nyáron egy új szolgáltatással lepte meg meglevő és potenciális ügyfeleit. Teszt jelleggel már júliusban elindult az Utazásnet.hu portál, ahol a látogatók az utazási és repülőjegy-ajánlatok dzsungelében tájékozódhatnak hasonlóképpen. A szisztéma ugyanaz, mint a biztosítások terén, a portál az utazási ajánlatok minél egyszerűbb és átláthatóbb összehasonlítását teszi lehetővé. Már a tesztidőszakban majdnem 600 ezer nyaralási lehetőség jelent meg az új online piactéren, amely szeptembertől már nem csak a tájékozódást, de a repülőjegy- és a szállásfoglalást is leegyszerűsíti.
Az ötlet frenetikus! Profi termékpolitikára vall… Hogy miért? Mert a cég egy teljesen új piacon úgy vetette be már meglevő, jól működő szolgáltatását (ezt hívjuk piacfejlesztésnek), hogy…
- nincs szükség külön bizalomépítésre, a Netrisk eddigi szolgáltatásainak a minősége mindezt már elvégezte, hiszen a rendszer ugyanaz, ha pedig eddig profin működött, bizonyára az utazási piacon sem lesz ez másképp;
- nem kellett a cégnek a nulláról indulnia technikailag sem, hiszen az informatikai rendszer, amit a szolgáltatáshoz használ, nagyon hasonló (ha nem ugyanaz), csak egy másik piac cégeinek az ajánlataival kellett feltöltenie;
- az ügyfélszerzést sem kell az alapoknál kezdeni… sőt, csak a cég egymilliós ügyfélkörét tekintve is igencsak biztató forgalom várható, de a gépkocsival nem rendelkező, nyaralni, utazni vágyókkal még tovább is bővülhet a szolgáltatásait igénybe vevők száma.
- Az új termék ráadásul egész évben forgalmat jelent, hiszen a nyári utak mellett a téli sítúrák, egzotikus „telelések” is hozhatnak jócskán a konyhára. De ma már a tavaszi, őszi utak is tömegével vannak jelen a piacon, nem beszélve arról, hogy az ősz amúgy sem lehet unalmas a cég életében a kötelező biztosítások miatt.
Ha csupán ezt a négy alapvető előnyt nézzük… hát le a kalappal, akárki is volt az, aki ezt kitalálta.
Amikor marketingről beszélünk, sokak figyelme az értékesítésen és a marketingkommunikáción kívül nem igazán irányul másra, pedig érdemes legalább McCarty 4P-jét (product=termékpolitika, price=árpolitika, place distribution=értékesítés, promotion=eladásösztönzés) figyelembe venni. (Szolgáltatások esetében ez még három további fontos tényezővel, +3P-vel ráadásul ki is egészül, de a szakemberek ma már 11P-t is emlegetnek.)
A marketing négy alappillérének egyike a TERMÉKPOLITIKA.
A termékpolitika a cég termékkínálatának kialakításával, folyamatos javításával kapcsolatos döntéseket és eszközöket jelenti.
A Netrisk bravúrján felbuzdulva talán érdemes lenne egy brain storming-ot tartani a kollégáiddal, és végig beszélni a ti lehetőségeiteket. Amikor pörög az üzlet, csörögnek a telefonok, a munkatársak ájulásig leterheltek, erre nincs idő, de most talán helye lenne egy kötetlen ötletelésnek. Akár üljetek be egy kellemes kávézóba, vagy menjetek ki a szabadba, vigyetek egy pokrócot, néhány finomságot, és vegyétek górcső alá a cég termékpolitikáját! Teremtsetek meg minden feltételt a kellő inspiráltsághoz, ki tudja, talán éppen ezen a nyáron születik meg a cég legkiválóbb, legjövedelmezőbb terméke, szolgáltatása.