83c2446a0896df0a1f4af01c940ae1d9 XL

4 ok, amiért legyél fent az Instagram-on!


Jópár éve pörög az Instagram, de valahogy a magyar cégek még mindig nem olyan aktívak itt, mint lehetnének. Pedig a Facebook-on történt változások is indokolnák (a céges felhasználók számára drasztikusan lecsökkent az organikus elérés), hogy legyünk készek a váltásra, használjuk ki az új lehetőséget, hiszen itt most dinamikusabb a növekedés.

Miért legyél aktív az Instagramon (is)?

  1. Eddig az Instagram a valaha leggyorsabban növekvő közösségi médiaplatform! 

    Bár a magyar vállalkozások jó része még mindig nem kapcsolt valamiért, az Instagram népe folyamatosan és dinamikusan növekszik, elérte világszerte az 1 milliárd felhasználót. A 2017-es év még adott egy löketet, hiszen a Facebook számos olyan változtatást eszközölt, amivel a cégek kommunikációját megnehezítette, legalábbis azokét, akik nem hajlandók pénzt költeni hirdetésekre, és még mindig ingyenesen akarnak a közösségi oldalon eredményeket elérni.

  2. Még mindig elég korai szakaszban van ahhoz, hogy dominálhassunk a saját piacunkon. Ez a lehető legjobb idő a beszállásra.

    Bár az alkalmazás már 2010 októberében elkészült, és a szolgáltatás nagyon hamar rendkívül népszerű lett (2013 januárjában már több, mint 100 millió felhasználóval rendelkezett), még mindig azt mondhatjuk, hogy nem késő elindulni ezen a platformon… ha a magyar piacot nézzük, akkor meg pláne nem.

  3. Az Instagram az egyetlen olyan közösségi média, ahol minden, amit posztolunk valóságban meg is jelenik a követőink hírfolyamán kronológiai sorrendben.

    Akik jelen vannak a FB-on, tudják, hogy az oldal like-olók és követők igencsak kis számához jut el a postunk, ha nem fizetünk, azaz nem indítunk el hirdetést. Voltak ezzel kapcsolatban nagy felháborodások korábban, de úgy tűnik, lassan beletörődnek a felhasználók ebbe a ténybe. No, de mit is tehetnénk egy olyan felületen, ami nem a miénk? Persze az Instagram-mal kapcsolatban is idővel fenn áll ez a veszély, no de addig, amíg jól el tudjuk érni rajta a követőinket, miért ne használjuk hatékonyan?

  4. Kutatások alapján az elköteleződés 15-ször nagyobb Instagram-on, mint Facebook-on.

    Persze most legyintesz, és azt kérdezed, hogy „oké, de meddig?”… Igazad van, a FB-on is nagyon megváltozott a helyzet, semmit nem lehet évekre garantálni, de amíg ez viszont így van, miért ne használjuk ki ezt a nagyszerű lehetőséget? Folyamatos változás, mozgás van az online marketing és közösségi marketing területén, nem lehet megállni, leragadni, méltatlankodni, hanem talpraesettnek, élelmesnek kell lenni; tudni kell időben lépni. 

Mit kell tudnod az Instagram-használatról?

  1. Fiók létrehozása

    Első lépésben egy rövid regisztrációval kell kezdenünk az Instagram használatát. Ezt készülékünkről a Sign up gombra kattintva tehetjük meg. Itt csak pár alap információt kell megadnunk (email, felhasználónév / Username, jelszó, telefonszám – ez opcionális, profilkép – szintén opcionális). A céges oldalt érdemes összekötni a FB-kal.

  2. Felhasználónév megválasztása

    A felhasználónév megválasztásakor alapkritérium az egyszerűség és felismerhetőség. Legtöbb esetben a cégnevet érdemes használni, és a legpraktikusabb, ha minden közösségi média platformon ugyanaz a rövid név szerepel.

  3. Fotók / videók megosztása Instagram-on

    Ha mindezzel megvagyunk, elkezdhetjük a képek / videók feltöltését. Az Instagram a fotók, videók, azaz a vizuális kifejezés színtere: olyan platform, ahol nem a szövegé, a linkeké a főszerep (olyannyira nem, hogy az egész Instagram-oldaladon egyetlen link lehet csupán, az ún. bio-ban), hanem a vizualitáson van a hangsúly; fényképek és rövid videók okostelefonon történő megosztásán alapszik ez a közösségi oldal. A felhasználók fényképeket és videókat tölthetnek fel, amelyeket különböző művészi hatású effektekkel/szűrőkkel láthatnak el, feliratozhatják is, beállíthatják a készítés helyét, majd ezt követően megoszthatják másokkal. A megosztás mehet az Instagramon belül és azon kívül több különböző közösségi hálózatban (Facebook, Twitter, Flickr, Tumblr…) és e-mailben is.
    A fotók ideális mérete 1080×1080 pixel, tehát az arány elég szokatlan, a négyzet alakú képek az ideálisak. Fotómontázs is készíthető, ha valakinek éppen erre támad kedve, vannak már olyan segítő alkalmazások, amelyekkel pofonegyszerűen lehet a képekkel kreatívkodni, ilyen pl. az ingyenes PhotoShake app. Már nem csak telefonról történhet a megosztás, hanem vannak asztali gépekre letölthető alkalmazások is, mint pl. a Chrome-ban letölthető Websta for Instagram.

  4. Milyen legyen a szöveged Instagram-on?

    A posztokhoz tartozó szöveget nem érdemes túlzásba vinni, hiszen – mint ahogy azt a fentiekben már taglaltuk – itt tényleg a vizualitás a lényeg. Azért természetesen egy ütős kép, egy ütős szöveggel még mindig teli találat, tehát nem érdemes elspórolni sem (főként ha marketing célzattal instagramozunk), de kisregényt sem érdemes írni egy-egy post alá, mert valószínűleg senki nem lesz rá kíváncsi. A szöveges részbe egyetlen egy linket nem lehet beszúrni, erre csak és kizárólag a főoldali bemutatkozó részen (a már említett bio-ban) van lehetőség.

  5. Milyen a jó tartalom?

    Mielőtt továbblépnénk, érdemes a tartalomnál (vizuális és verbális együttvéve) még kicsit elidőzni, mert ha FB-os stílusban nyomod az Instagram-on, könnyen lehet, hogy nem leszel sikeres. Itt ugyanis alapelvárás, hogy a fotók jó minőségűek legyenek, mindemellett pedig izgalmasak, hasznosak, kreatívak, aktuálisak és trendik. A nagyon egyedi megközelítések mindig nagyobb népszerűségnek örvendenek, mint a megszokott, hagyományos kifejezésmódok. Céges megjelenésnél ami még fontos, hogy legyenek a postokon arculati elemek, amelyek által felismerhetőek leszünk.

  6. Hashtag-ek használata

    Amikor szóba kerül az Instagram, a hashtagnél valahogy mindig elakadunk. „Mi a szösz az a hashtag?” – kérdezik. Nagyon sokan ugyanis nincsenek tisztában azzal, hogy mit is jelent ez tulajdonképpen, és hogyan lehet hatékonyan használni. Álljon itt egy egyszerű, száraz definíció először, aztán nézzük meg gyakorlatiasan is a kettős kereszt használatát: A „hashtag” a metaadat egyik formája, amely egy szóból vagy kifejezésből áll, amely elé hash jelet (#) tesznek. A hashtageket gyakran használják a közösségi hálókon, hogy azonosítsák, kategorizálják az érdeklődési köröket, „topikokat”, illetve megkönnyítsék a kulcsszavak szerinti kutatást. A tárgyszóra kattintva ugyanis válogatás jelenik meg az adott tárgyszót tartalmazó üzenetekből. Legtöbb esetben érdemes mások által létrehozott és már használatban levő hashtag-eket használni, de létre is lehet hozni újat, amely elképzelhető, hogy terjedni fog. A hashtag használatának szabályai vannak, ha ezeket betartod, van esélyed arra, hogy általuk növeld az elköteleződést. Ehhez azonban alapos hashtag-kutatásra van szükség, nem árt, ha hashtag-listákat is készítesz, és szorgalmasan hashtag-eled a postokat.

Csapj bele! Hidd el, megéri időt, energiát fektetni ebbe a lehetőségbe!
Nincs időd, kapacitásod, hogy jobban beleásd magad az Instagram rejtelmeibe? Keress minket! Szívesen segítünk, hogy ezen a platformon is hatékonyan tudj kommunikálni!

Ajánlott bejegyzések