8b6e33345ac8d5ffd9cf0d107a7d9e9d XL

Ha minden mást hanyagolsz is uborkaszezonban, ezt semmiképpen se!


Hivatalosan is elindult az uborkaszezon, kiosztották a biziket az iskolákban, az időjárás is lassan csak kezdi már végre felfogni, hogy mi a pálya, Te is próbálod magad meggyőzni, hogy miért vegyél vissza fél gőzre, hiszen… „mindenki szabin van”, „senki nem dolgozik ilyenkor”, „mindenki elérhetetlen”, „senki nem áll veled szóba szeptemberig”…

És még folytathatnánk hosszasan a mindenki-senki mondókát… de mi az, amit viszont – mindezek ellenére – ilyenkor is érdemes csinálni a marketinged érdekében?

Tény és való, hogy bár „nyárban gyűjt az eszes” a bölcs mondás szerint, számos vállalkozás ebben az időszakban visszavonulót fúj a fedélzetén, és szeptemberig – na jó, a stréberebbje augusztus második feléig – csupán a legszükségesebb teendőket látja el. A csapat fele ráadásul szabin van, a másik fele éppen a szabiját szervezi, a főnök pedig – ha bent is van – kér egy szeptemberi visszahívást, addig ugyanis még véletlenül sem hajlandó dönteni. Nos, hát valahogy így működünk mi itt Európában, hivatkozva a nagy melegre, a pihenésre, a szabadságolásokra… a kitudjamégmire. Persze jogos lenne a kérdés, hogy egy sötét-borús, ködös novemberi napon mennyivel könnyebb döntést hozni mondjuk egy árajánlatról, de hát felesleges is firtatni… ne is emlegessük még a novembert! (brrr)

Mi az, amit viszont érdemes ilyenkor is tenned, ami tulajdonképpen egy nyári „vetés”, remek előkészítése annak, hogy ősszel bőségesen tudj „aratni”?

Ez nem más, mint a blogírás…

Hogy miért? Mert nincs az a cégvezető, aki hetekig képes valóban intenzíven pihenni, a családjával együtt lenni, közös programokat szervezni, és a munkát teljes mértékben félretenni. Ott az a fránya tablet vagy okostelefon – ha a laptopot a család le is tiltotta – amely egy-egy ellopott órácskát mindig követel magának, no meg az ingyen wifi minden szállodában és üdülőhelyen, így ha a komolyabb anyagok elolvasása nem is kerülhet szóba, de egy könnyedebb cikk, egy olvasmányos blogbejegyzés, egy könnyen fogyasztható írás – valljuk be – szinte minden nap le tud csúszni, még vízpart mellett is, napozás közben…

blog homokvar

Íme öt érv, hogy miért ne hanyagold a blogírást nyáron sem?

  1. Ha be is állsz a sorba, és a következő két hónapot Te is nagyrészt punnyadással töltöd, azért még elérhetőnek tűnsz. Látják a vevőid, hogy nem állt meg az élet a cégedben, és ha netalántán valakinek éppen nyáron szottyan kedve vásárolni, bátran felveheti veled a kapcsolatot.
  2. És már meg is érkeztünk a következő érvhez… mert a jó blogbejegyzés még az uborkaszezon kellős közepén is képes eladni.
  3. Miközben megírsz egy blogbejegyzést egyben a PR-munkád is halad előre, a napernyő alatt sütkérező klottgatyás olvasódban építed a bizalmat, szépen, csendben, észrevétlenül.
  4. A PR-munka mellett a seo-dat is segíted, tehát közvetett módon a weboldalad látogatottságáért is lépéseket teszel.
  5. Mivel a blog egy könnyű műfaj, minél emberibbre sikerül egy-egy bejegyzés, annál hatékonyabban éri el a célját. Tehát nem kell hozzá egy délután, mindenféle tanulmány vagy síri csend az irodában, ha éppen pihensz is, meg tudod írni akár a szállodahallban, míg végre elkészül a kis család a hajókirándulásra, vagy a tengerparton, az éppen épülő homokvár tövében, két „Nézd! Milyen lesz? – Szuper, gyerekek, ügyesek vagytok!”  felkiáltás között.

Na jó, az az egyetlen mentséged van, ha az írás nem az erősséged, csak nyűg számodra, akkor tényleg ne kínlódj… Ebben az esetben viszont itt vagyunk mi, bízd ránk a blogodat!

(A folytatást is olvasd el: Mire figyelj, ha blogot írsz?)

Ajánlott bejegyzések