Virtuális valóság és marketing – a VR-reklám
A Facebook-oldalon ez a hét a VR-reklámok, azaz a virtual reality figyelemfelkeltő hatását kiaknázó reklámok jegyében telt. Bár főként a nagyobb márkák (Pepsi, Coca-Cola, Volvo, Nissan, HBO) tehetik meg azt, hogy ebbe az irányba is elindulnak a fogyasztók kegyeinek elnyerése céljából, a pénteki post azért a jóval kisebb marketingbüdzsével rendelkező cégek számára is reményt kelthet.
(Nézd meg az október 7-10-i postokat! Érdemes.)
Folyamatosan tapasztaljuk, hogy bármilyen újdonság is üti fel a fejét a tudomány, a kultúra vagy akárcsak a hétköznapi életünk terén, csupán idő kérdése, és a marketingesek máris kitalálják, hogy azt az innovációt hogyan lehet felhasználni a fogyasztás további ösztönzésére is. Így történt ez a VR-technológiák esetében is, mára pedig már az „első fecskék” hatását boncolgathatjuk a reklámvilágban.
A magam részéről lelkes és szkeptikus vagyok egyszerre… Lelkes, mert tényleg fantasztikus lehetőség van a virtual reality-ben, de egyben szkeptikus is, mert a sokkolás és rémisztés – mint figyelemfelkeltő eszköz – nem biztos, hogy minden esetben célravezető. Egyáltalán nem biztos, hogy minden esetben sikerül eltalálni azt a mértéket, amely egy egészséges adrenalin-fröccsön túl mást nem idéz elő az ember lelkében. Tényleg csak találgatni lehet, hogy néhány évtized elteltével mire számíthatunk… Vajon tudni fogjuk-e, hogy ami az utcán történik velünk, az a tényleges valóság e, vagy csak kreatív szakemberek hatásvadász, elmés találmánya. Eddig folyamatosan azt kérdeztük, hol a határ, de lassan beletörődünk… nincs határ… Show must go on.
A lehetőséggel ettől függetlenül érdemes élni… Nem javaslom járókelők rémisztgetését, de lenyűgözésük még nem bűn. Már pedig a vr-reklámmal ez abszolút lehetséges. A tegnapi Facebook-postban láthatod, hogy nem is kell ahhoz olyan elrugaszkodott reklámbüdzsé, hogy „illúziókeltéssel” hass a (potenciális) fogyasztóidra…