„Ne tudja a bal kezed, mit tesz a jobb?”
Nem igazán jellemző ma már a „vállalati jótevőkre”, hogy jó cselekedeteiket titokban tennék. Sőt…
Utóbbi két Facebook-bejegyzésünk (szept. 26., szept. 30.) kapcsán ejtsünk néhány szót a CSR-ről, azaz a társadalmi felelősségvállalásról, amely egyre népszerűbb a vállalatok részéről, és bár stratégiai kérdés, kommunikációs szempontból is érdemes végig gondolni az előnyeit.
Ma az üzleti világban egyre többet hallunk a társadalmi felelősségvállalásról; amit az angol kifejezés (Corporate Social Responsibility) után CSR-nek is gyakran becéznek. Mi ez a CSR?
Engedtessék meg egy nagyon rövid, de frappáns definíció, melyet az Európai Bizottság alkotott meg még 2011-ben: „a vállalatok önkéntesen szociális és környezeti szempontokat érvényesítenek üzleti tevékenységükben és a partnereikkel fenntartott kapcsolatokban”.
A cégek egy része felismerte, hogy a profithajhász világban mégsem célravezető, ha egyetlen és kizárólagos célkitűzésként a hasznot jelölik meg maguknak, és amit csak tudnak, kifacsarnak környezetükből. Bár a jótékonykodás, a mecenatúra, a szponzoráció korábban is létezett, a CSR napjainkban újraértelmezte a vállalat és (gazdasági, ökológiai, valamint társadalmi) környezete kapcsolatát.
Fontos szempont egy érték alapú vállalkozásban, hogy a maga kompetenciáját, szaktudását, lehetőségeit, kapcsolatait saját környezete számára is mozgósítsa, természetesen úgy, hogy a vállalati érdekek ne csorbuljanak. A különböző CSR-programok segítségével a szervezet működése összhangba kerül környezetével.
Bár nem kommunikációs eszköz, hanem stratégiai kérdés a CSR, nézzük meg együtt, milyen marketingkommunikációs előnnyel járhat, ha a vállalkozásod társadalmi felelősségvállalására is hangsúlyt teszel!