4695cb3b19cbf906e45dac0da0913068 XL

Ne csak az ügyfeleid, hanem a kollégáid felé is kommunikálj professzionálisan!


Ha marketingkommunikációról esik szó, csak nagyon keveset beszélünk a belső PR-ról, a belső kommunikációról. Természetesen a fókusz főként a vevőkön, az ügyfeleken van, és ez így is van rendjén. De azért ne felejtsük el, hogy a kollégák lojalitása, a közöttük levő összhang, együttműködési készség, baráti vagy őszinte kollegális viszony is óriási szerepet játszik egy cég életében és sikerében!

Ha csapatkohézióra vágysz, tegyél érte!

Kiteheti a szívét, lelkét a marketingesed, ha az értékesítőd egyszerűen nem képes felvenni vele a ritmust, képtelen vele egy nyelvet beszélni. Profi munkát végezhet a sales-esed, de ha a logisztika nem megfelelően kapcsolódik bele az értékesítő és az ügyfél szimbiózisába, könnyen fuccsba mehet a hosszú távú együttműködés. A professzionális szakmai munka édeskevés, ha az emberi tényezők terén hiányosságok, zavarok vannak. Nem működik a belső kommunikáció, amit a belső PR segítségével is tudsz javítani. Vigyázat, ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy rossz emberek dolgoznak együtt! Lehet mindegyik egytől egyig jófej, a céghez lojális, de ha nincs meg az összhang, a közös cél, az egységes látásmód, nagyon keményen félre mehetnek a dolgok.

Munkahelyi konfliktus mindenhol előfordul. Ahol emberek dolgoznak, ott elkerülhetetlenek a félreértések, az érdekütközések, a pletykák. Nem azzal van a gond, hogy kialakulnak feszültségek, hanem azzal, hogy sok esetben nincsenek ezek megfelelően kezelve. Ha szeretnél egy jó csapatot magad mögé, bizony abba időt, energiát kell fektetned. Ha a klikkesedés, a széthúzás és érdekütközés helyett gördülékeny kommunikációt, összetartást, lojalitást vársz a kollégáidtól, azon bizony neked is dolgoznod kell. Ennek egy része HR-feladat, de részben marketing is, hiszen a kollégák informálása, a feléjük való belső kommunikáció, a belső PR is egy fontos összetevő.

belső kommunikáció
A belső kommunikáción sokkal több múlik, mint gondolnánk – a lojalitás, motiváció, kohézió… hogy csak a legfontosabbat említsük

Építsd a céged, építsd a csapatod!

Remek időszak erre a nyár vége, ősz eleje, amikor még nehezen akar magához térni a piac, az ügyfelek, partnerek éppen hogy csak kezdenek előkerülni, de még fogalmuk sincs, hogy ki beszél a vonal túlsó végén, és milyen árajánlatra várod a választ… Érdemes ilyenkor még egy kicsit békén hagyni őket, és a saját házunk táján söprögetni…

Bár a belső tréningek, fejtágítók nem szoktak túlságosan népszerűek lenni, mert – hát valljuk be – a punnyasztó meleg, a megszokott környezet nem éppen az ébrenlétet szolgálja. De ha teszünk egy kis körítést a munka mellé, és például elmegyünk egy szép helyre, ahol jókat eszünk és iszunk, ad abszurdum játszunk vagy kirándulunk is egy nagyot közösen, máris egészen más a gyerek fekvése. Nem beszélve arról, hogy – ugyan lehet, hogy észre sem veszed, de – a kollégáid felé kommunikálsz…

Mit szólnál, ha egyik nap tréning… workshop… kemény munka… DE másnap egy jó kis jetivadászat festői környezetben, hatalmas poénokkal, vagy egy terepjárós kalandtúra, vagy sárkányhajós vízitúra, esetleg forgószínpados élményprogram mozdítaná ki a kollégákat a szürke hétköznapokból? Hogy nincs erre energia, kapacitás cégen belül?

Itt vagyunk mi! Szállítjuk a komplett programot, ajánlunk számos helyszínt, ha kell szállással. Itt tudod felvenni velünk a kapcsolatot! Ha csak beltéri programok érdekelnek, akkor is fordulj hozzánk bizalommal!

Kommunikálj tudatosan cégen belül is!

Ha marketingkommunikációról beszélünk, nagyon kevés szó esik még mindig a belső PR-ról, a belső kommunikációról, pedig kisebb befektetéssel elképesztő eredmények érhetők el. A munkáltatók sokszor azt gondolják, hogy a fizetés és az anyagiak az egyetlen valamire való motiváló erő, pedig ez messze nem így van. Számos kutatás bizonyítja, hogy a dolgozók számára óriási megtartó erőt jelent a jó munkahelyi légkör, az inspiráló, elfogadó közeg. Ez pedig csak részben függ attól, hogy milyen emberek dolgoznak a cégen belül. Nagyon sok múlik azon is, hogy milyen a vállalkozás belső PR-ja, amely magában foglalja a munkatársi kapcsolatokat, a tulajdonosi és menedzsmenti, valamint a vezetők és alkalmazottak közötti kapcsolatokat; de a belső szervezeti egységek egymásközti kommunikációja, kapcsolata is ide tartozik.

Élj az eszközökkel, amelyek segítségével megfelelő információáramlást érhetsz el, és minimalizálni tudod az informális kommunikáció negatív hatásait; képes vagy gyorsítani és fokozni a teljesítményt és a döntéshozatalt!

Egy konzultáció után szívesen összerakunk egy tervet, amit aztán örömmel kivitelezünk is igény esetén. Kérj időpontot ingyenes konzultációra!

Ajánlott bejegyzések