Hogy ne a kukában landoljon… – Hatékony reklámlevél
Ültél már szerencsétlenül az üres képernyő előtt, azon gondolkodva, hogy mit és hogyan írd meg a potenciális fogyasztóidnak, hogy az a termék, amit Tőled vásárolhatnak meg, az tényleg az, amit keresnek?
Vagy megírtad a reklámlevelet, de valahogy mégsem ment át az a fontos üzenet, ami megmozgatta volna őket? Akkor Neked is ajánlom figyelmedbe a sikeres copywriter, Daniel L. Yadin tanácsait.
Nézzük először az alapelveket!
- Ragadja meg az olvasó figyelmét!
- Érd el, hogy elolvassa az olvasó a reklámlevelet!
- Mutasd meg, hogy az ajánlott termék mennyiben hasznos számára!
- Ébressz vágyat a termék kipróbálására, megvásárlására, birtoklására!
- Cselekvésre aktivizáló legyen!
- Érjen el erőteljes és pozitív hatást!
Nem nehéz tetten érni e 6 pontban az ismert AIDA lélektani törvényt, amelyet a reklámhatékonyság kulcsának alkotott meg Jean Arren még 1913-ban; azaz hogyan jut el a fogyasztó a reklám hatására a vásárlásig? Íme:
A = Attention = figyelemfelkeltés
I = Interest = érdeklődés felkeltése
D = Desire = vágyak felkeltése
A = Action = cselekvés
Nézzük, hogy érhető ez el a gyakorlatban?
Irányelvek:
- Kezdjük a reklámlevelet fősorral, és tegyünk bele ígéretet vagy előnyt!
- Tegyük személyessé az ígéretet!
- Az üdvözlésben és a szövegben is szólítsuk nevén az olvasót!
- Üzleti levélben használjuk a címzett beosztását!
- Igyekezzünk kerülni a „Tisztelt Uram / Asszonyom” megszólítást!
- A szöveg első sora kapcsolódjon a fősorhoz!
- Ha a fősor kérdés, azonnal válaszoljunk rá a szövegben!
- A kérdések legyenek nyitottak!
- A szöveg legyen jól olvasható! Használjunk tipográfiai eszközöket és színeket!
- A szöveg legyen tömör!
- A reklámlevél csak annyira legyen hosszú, amennyi elegendő a tények, az előnyök és a meggyőzés közlésére!
- Biztassuk cselekvésre az olvasót!
- Írjuk alá a levelet!
- Használjuk az utóiratot egy végső érv számára!
- Legyen könnyű az olvasónknak válaszolnia!
(Forrás: Daniel L. Yadin: Hatékony marketingkommunikáció, Geomédia Szakkönyvek)