48ee1e8a0a8f50dce4f8cb9ab418e211 XL

Milyen információkra van szükségünk?


Ahhoz, hogy már az első találkozástól kezdve sikeres legyen az együttműködés egy marketingkommunikációs ügynökséggel, érdemes átnézni, mik azok az információk, amelyek az első konzultációk alkalmával már szóba kerülnek.

Mindez annak érdekében történik, hogy minél szélesebb rálátással tervezzük meg kampányodat, vagy egész éves marketingkommunikációs tevékenységedet. 

1. A hirdetendő márka bemutatása
Szükséges egy rövid leírás a termékről vagy a szolgáltatásról. A legjobb, ha szemtől szemben is megismerhetjük a terméket. A márka történetéről, korábbi kommunikációjáról is jó, ha tájékozódhatunk.

2. Elképzelések, célkitűzések
Lehetséges, hogy az ügyfél rendelkezik már némi, vagy akár egész konkrét elképzelésekkel, amiket igyekszünk természetesen figyelembe venni a marketingkommunikációs tervezés során, de az is előfordul, hogy lebeszéljük róla. Szeretjük, ha a célokat nem nekünk kell megfogalmazni, de természetesen az együtt gondolkodásra is nyitottak vagyunk e tekintetben. Mind a marketing-, mind pedig a kommunikációs célokra kíváncsiak vagyunk.

3. Piaci háttér

  • Fogyasztók 
    Ki a márkád elsődleges célcsoportja? Milyen korosztály? Milyen neműek? Milyen társadalmi, gazdasági jellemzőkkel írhatók le? Milyen fogyasztói szokások jellemzik? Milyen trendek figyelhetők meg?
  • Versenytársak 
    Kik ők? Mi jellemzi a márkájukat, piaci tevékenységüket, kommunikációjukat?
  • Márka helyzete a piacon 
    Milyen a pozíciója a márkának a piacon a versenytársakhoz képest? (pl. minőség – ár , értékesítési volumen, kommunikáció stb.) 
    Mi a márka megkülönböztető versenyelőnye, egyedi termékjellemzője, amellyel kiemelkedik versenytársai közül?
  • Egyéb piaci körülmények, amelyeket nem árt, ha tudunk (pl. jogi szabályozás, szezonalitással kapcsolatos tudnivalók, területi sajátosságok stb.)

4. Marketingkommunikációt érintő kérdések
Ezek az információk két fő kategóriába sorolhatók. Az egyik az eszközök, azaz milyen marketingkommunikációs eszközök bizonyultak eddig hatékonynak, és melyek voltak teljesen hatástalanok. Tehát korábbi aktivitások, kampányok tapasztalatait, eredményeit értékeljük.
A másik fontos témakör az üzenettel kapcsolatos, azaz mit üzenjünk a fogyasztónak, és ezt az üzenetet milyen érvrendszerrel tudjuk alátámasztani.
E két nagyon fontos tényező mellett az is kérdés, hogy mindezt milyen hangvételben tegyük, illetve hogy a fogyasztó milyen viszonyban van a márkával. Keringenek-e tévhitek például a piacon, vannak-e előítéletek a termékkel kapcsolatban, vagy egyéb más akadályozó tényező nehezíti-e az üzenet célba juttatását.

5. Közös munkát érintő kérdések
Ide tartoznak azok az információk, amelyek azért fontosak, hogy ne beszéljünk el egymás mellett, legyen meg a kerete az együttműködésnek, hogy mindkét fél számára áldásos legyen a közös munka. Az egyik legfontosabb kérdés, hogy mekkora pénzösszeg áll rendelkezésre az adott projektre (legyen szó akár egy egyéves munkáról, vagy csak egy kampányról), azaz mekkora a büdzsé, és milyen elszámolási módot választunk. Elengedhetetlen információ az is, hogy milyen időtartamban gondolkodunk az együttműködést illetően, és ennek megfelelően milyen határidőkben tudunk konszenzusra jutni.

Ajánlott bejegyzések