Kapcsolat, üzlet, élmény – Terítéken a rendezvénymarketing
Előző blogbejegyzésünkben szóltunk arról, hogy a ma különleges figyelmet érdemlő ügyfélélmény (Customer Experience, CX) megteremtésében és fejlesztésében komoly segítséget jelent a rendezvénymarketing, melynek legfontosabb elemeit vesszük most górcső alá…
Végy egy ötletet, hozzá lehetőleg egy emlékezetes, extrém helyszínt, ízletes ételeket és minőségi italokat, tégy bele egy színvonalas műsort vagy programot – persze mindezt a megfelelő arányban –, majd jól keverd össze, és fűszerezd meg humorral, kreativitással, játékkal! Az így létrejött „finomság” fogyasztható ügyfelekkel, a cég legfontosabb partnereivel, a média képviselőivel, a potenciális vevőkörrel vagy a kollégákkal. Tulajdonképpen ennyi lenne a rendezvénymarketing lényege, de nézzük mindezt kicsit részletesebben!
1. Ötlet és koncepció
A rendezvénymarketing első és egyben elengedhetetlen eleme az ötlet. Egy jól átgondolt koncepció a siker alapja, az élmény eszenciája, melynek kialakításakor a legfontosabb kérdés, hogy mi az esemény célja, apropója, mondanivalója, ki a célcsoport, milyen helyszín áll rendelkezésre… bár sok esetben a helyszínválasztás is alárendelhető a koncepciónak.
2. A helyszín szerepe a rendezvénymarketingben
Ha ez utóbbiról van szó, nyugodtan el lehet engedni a fantáziát, hiszen ezen a területen szinte már nincsen lehetetlen: földön, vízen, levegőben egyaránt le lehet bonyolítani egy eseményt. A hagyományos ötletek mellett ma már a leghajmeresztőbb, rendezvényhelyszínnek a legjobb indulattal sem nevezhető helyek is kínálnak lehetőséget élménypartik számára.
3. Program – a rendezvénymarketing sava-borsa
Az esetek többségében egy kreatív eseményhez valamilyen program, műsor is társul, mely a kreatív koncepció egyik legfontosabb eleme. A szórakoztató zenés produkciók, extrém bemutatók, játszóházak, csapatjátékok – harmonikusan kombinálva a rendezvény jellegéhez – hozzájárulnak ahhoz, hogy a vendégek elkápráztatva, gazdag élményekkel térjenek haza. Mindehhez szakképzett személyzetre, megfelelő szórakoztató, zenei vagy színházi művészekre, ízléses, figyelemfelkeltő díszletre, illetve dekorációra van szükség; a mértékletesség pedig elengedhetetlen. A házigazdák ugyanis gyakran esnek abba a hibába, hogy szeretnének mindent belezsúfolni a programba, ami azonban helytelen, hiszen ennek könnyen egy kaotikus egyveleg lesz az eredménye, ami megfeküdheti a résztvevők gyomrát.
4. Gasztronómia – látvány és élvezet
És ha már a gyomornál tartunk, nem feledkezhetünk meg a szemet, szájat egyaránt gyönyörködtetni képes gasztronómiai élményről sem, ami – valljuk be! – az esetek nagy részében az esemény egyik fénypontja. Az íz és látvány együttes hatásával, az alkalomhoz illően megkomponált menüsorral káprázatos eredmény érhető el.
Az alapelemek mellett természetesen nem maradhatnak el rendezvénymarketing „fűszerei” sem: kreativitás, humor, játék – melyek különleges élményfokozóul szolgálhatnak.
Az 1. részt olvastad?