Mi is az a tartalommarketing? – Ne hagyd figyelmen kívül!
A releváns és minőségi tartalom a legfontosabb és legszükségesebb egy weboldal sikeréhez. Ma már folyamatosan tömni kell honlapunkat különböző hírekkel, cikkekkel, tanulmányokkal stb., ráadásul a ctr c – ctr v-t teljesen elfelejtve, hiszen a plagizálásra nagyon allergiás a Google, és bizony keményen büntet érte.
A folyamatos, visszatérő látogatásoknak is ez a kulcsa, hiszen elsősorban a tartalommal tudok látogatókat vonzani. A tartalommarketing feladata tehát a potenciális vásárló tartalommal való ellátása: edukálás, kifogáskezelés, problémamegoldás… minden olyan ismeret megosztása, amellyel a tartalomfogyasztó segítségére vagyunk.
Az internet óriási előnyt jelent abban, hogy nem kell százezreket olyan reklámokra költeni, amit ráadásul alapjában igyekszik a fogyasztó kerülni, hanem értékes információkba csomagolhatod az „általad kínált megoldásokat”, azaz a termékedet. Így nem csak, hogy nem orról meg Rád a potenciális vevő, hogy hányadszor tolod az orra alá az árut, hanem még hálás is lesz, hogy megoldással szolgálsz neki. Mindezt pedig nem mással, mint a tartalommarketinggel teszed.
Persze a vásárlás után is érdemes tartani a kapcsolatot a vevővel… És hát mivel? Nem mással, mint a tartalommarketinggel. Minél többet tud a vásárló a termékedről, annak előnyeiről, használatáról, karbantartásáról, praktikusságáról stb., annál nagyobb elégedettséggel nyugtázza, hogy jól döntött, és a későbbiekben is a Te termékedet választja, sőt ajánlja az ismerőseinek, akár internetes fórumokon az ismeretleneknek is; itt egyenesen ő ír Neked tartalmat 😉
A tartalom tehet téged „szakértővé” is a szakterületeden. Lehet, hogy még nem töltöttél el évtizedeket a szakmában, de ez egyáltalán nem probléma. Egyre több „civil szakértő” szólal meg a médiában pl. reggeli műsorokban, magazinokban, akiket az internet ajánlott egy-egy szerkesztő figyelmébe. Aki a való életben is jól kommunikál, nem egy esetben rendszeres vendég lesz a tévécsatornákon. Ráadásul nem 30 másodpercre milliókért, hanem 5-8 perces beszélgetések erejéig is, teljesen ingyen. Na jó, nem teljesen ingyen, hiszen a tartalommarketing hónapok, évek következetes munkája, amelybe időt és energiát kell befektetni, de ez a befektetés megtérül.
Nézzük, milyen lehetőségek léteznek az aktuális és folyamatos tartalom biztosítására?
- Blogolás: Manapság egyre gyakoribb, hogy a honlaptulajdonos blogot indít. Ezt meg lehet tenni saját weboldalon is, de különböző népszerű oldalakon is, ahonnan aztán folyamatosan lehet hivatkozni saját oldalunkra. Mivel a blog egy közvetlen, kötetlen műfaj, kapcsolatot is könnyebben lehet vele teremteni, könnyebben érkeznek rá a reakciók, amiből aztán még bármi lehet: vásárlás vagy akár egy értékes üzleti kapcsolat.
- Cikkírás, sajtómunka: Egy adott szakterületen jól demonstrálhatod a kompetenciád, ha folyamatosan publikálsz, kommentálod a piaci történéseket, a termékeddel, kiegészítő szolgáltatásaiddal kapcsolatban van mindig mondanivalód. Ezek a cikkek feltétlen kerüljenek ki a honlapra is, akár a blogba, de szerencsésebb, ha a műfaji eltéréseket betartva ezek stílusa nem annyira könnyed, mint egy blogbejegyzés, hanem inkább sajtótermék íze van. Ha eljuttatod a megfelelő sajtóorgánumokhoz, és némelyik értékes tartalomnak fogja tartani, és közzéteszi, győztél.
- Tanulmány készítés: Ez már egy nagyobb falat, mind terjedelemre, mind felkészültségre nézve, de megéri. 10-15 oldalnál ha hosszabbra sikerül akár e-könyvnek is hívhatod. Számos szakember a papíralapon megjelent könyvét először az interneten publikálta fejezetenként, tanulmány formájában. Óriási előny az is, hogy az olvasókkal közvetlen kapcsolatban lehet az ember, és míg a végeredmény elkészül, számos kérdés, ötlet fut be, ami formálja és tökéletesíti a könyv tartalmát.
- Videók: Egyre nagyobb divat ma filmet készíteni, és azt nem csak a honlapon de videómegosztókon is közkinccsé tenni. Nos, ez is tartalom, a Google kifejezetten szereti. Számos szakember szerint ez jelenti a jövőt.
- Prezentációk: Ha a szakmádban előadást tartasz egy konferencián, workshop-on, vagy ha csak az üzletfeleidnek készítesz egy tárgyaláshoz prezentációt, feltétlen tedd ki a honlapodra is… persze csak ügyesen, mert az üzleti hírszerzés veszélye azért mindig ott leselkedik.
- Social Media: A napi szintű tartalmak fő megosztói a social media oldalak, ezek nélkül nehéz szemelőtt maradni. Az organikus elérések mellett pedig alkalmanként a hirdetésekre is érdemes költeni, hiszen még mindig ezek a felületek a legolcsóbbak és leghatékonyabbak.