c1572c59821062c96d0fc33ad32a2983 XL

Milyen trendek érvényesülnek online marketing területen 2016-ban?


Az év eleje mindig a múlt összegzéséről és a jövő tervezéséről szól. Ahhoz viszont, hogy a jövőt hatékonyan tudjuk tervezni, nem csak a múlt tanulságaira, de a jövőben várható trendekre is figyelmet kell fordítanunk. A Forbes és a NewMediaDigital írása alapján készítettünk egy összeállítást arról, hogy milyen trendek várhatók online marketing területen 2016-ban.

Nagyon kevés olyan összetett és változékony piac létezik, mint az online marketing piac. Sokan emiatt idegenkednek tőle, mások számára pont ettől olyan izgalmas ez a terület. Mára már minden cégvezető belátta: tetszik, nem tetszik, ezzel bizony kezdeni kell valamit, mert egy vállalkozás kommunikációja ma már szinte elképzelhetetlen online marketing nélkül. A lecke pedig fel van adva… hiszen minden évben új hardverek, új szoftverek, új cégek és új felhasználói preferenciák diktálják a folyamatos és rohamos változást, amivel vagy lépést tartasz, vagy figyelmen kívül hagyod. Persze mindig a korai elfogadók járnak jobban, hiszen lépéselőnyükkel megerősíthetik pozíciójukat az adott piacon, míg azok, akik később kapcsolnak, elszalasztják a kulcsfontosságú lehetőségeket, hogy hírnevüket építsék.

A szakemberek szerint 2016 nagyszerű esztendőnek ígérkezik, és az alábbi 5 trend mindenképpen meghatározó lesz az online marketing piacon:

A reklámvideók egyre nagyobb teret fognak hódítani

Az ilyen típusú hirdetések természetesen nem új keletűek. Itthon is népszerűek a különböző megosztócsatornák; a YouTube-on például ma már milliárdnyi videó jelenik meg. Amiért a reklámvideók még nagyobb figyelmet kapnak a jövőben, az annak köszönhető, hogy a YouTube a Google tulajdonába került, és ettől kezdve a lehetőségek szinte korlátlanokká váltak.

„App-robbanás”

Bár a mobilra optimalizált weboldalakkal remekül elérhetők az okostelefonról böngésző potenciális ügyfelek, a szakemberek szerint a 2016-os év ezen a területen is hoz majd fordulatot, főként a Google felajánlása miatt, miszerint az App-okat is indexelni fogja. Persze nem kell így előre rohanni, hiszen valószínűleg még éveket kell várni, míg az App-ok teljes mértékben helyettesíteni fogják a weboldalakat, DE reszponzív (azaz különböző okoseszközökre optimalizált) honlapod mindenképpen legyen, és ha eddig erre nem fordítottál kellő figyelmet, akkor éppen itt az ideje, hiszen…

A Mobilegeddon megkezdődött

A 2015-ös esztendő volt a nagy „mobil-év”, és nem csupán azért, mert a Google bejelentette, hogy 10 különböző országban már a mobilról indított keresések száma meghaladta az asztali gépekről indított forgalmat, hanem – nyilván ennek köszönhetően – április végén kiadták az ún. „Mobilegeddon” algoritmusfrissítést, melynek a lényege, hogy a keresőben hátrányt szenvednek azok a weboldalak, amelyek nem reszponzívak. Érdekes irányba mutat, hogy míg a Google számára elfogadhatatlanná kezdenek válni azok a weboldalak, amelyek nincsenek mobilra optimalizálva, az ún. „mobile-only site”-ok tökéletesen elfogadhatók a számára.

Virtual Reality az online reklámozásban

Ma már szinte mindenki számára elérhetőek azok a videójátékok, amelyek segítségével virtuális valóságba csöppenhetünk. Pszichológusok sokasága állítja, hogy a gyerekek mentális fejlődésére kifejezetten káros hatással vannak ezek a játékok, azonban terjedésük megállíthatatlan. Nos, ezeknek a játékoknak a legnagyobb gyártója és forgalmazója, az Oculus Rift – a sikereken felbuzdulva – termékbővítésre adta a fejét: 2016 első felében bevezet az online reklámozásban egy teljesen új médiumot, melyben valamilyen módon ötvözi a népszerű közösségi média, a videócsatornák és a direkt üzenetek funkcióit.

A VR-reklám nem ismeretlen a marketingben, eddig főként a közterületi reklámozásban alkalmazták (mi is írtunk róla még 2014-ben Virtuális valóság és marketing – a VR-reklám címmel). Figyelemfelkeltésben hihetetlen hatást képesek elérni, az már egy másik kérdés, hogy én nemes egyszerűséggel betiltanám őket. Hogy miért? Nézd meg ezt a három videót, és döntsd el Te magad, hogy igazam van-e vagy sem!

Íme, a The walking dead című film promója Bécsben, szerintem ez a leghajmeresztőbb:
https://www.youtube.com/watch?v=B7FzWUhgqck

de a Pepsi reklámja sem sokkal különb:
https://www.youtube.com/watch?v=BmS-_e4OsM4

Az Into the storm című film reklámja:
https://www.youtube.com/watch?v=NnuUzYcUNvE

Valami ilyesmire számíthatunk az online felületeken is? Na köszi szépen!

Tartalom, tartalom, tartalom – avagy a tartalommarketing továbbra is nélkülözhetetlen

A tartalommarketing 2016-ban sem kerül le a listáról, továbbra is rendkívül fontos szerepet fog játszani az online marketingben. A szakemberek egyöntetű véleménye, hogy a releváns, minőségi tartalom hozza a legtöbb organikus elérést még mindig, úgyhogy itt az ideje, hogy a közösségi oldaladon vagy a blogodon többet „mesélj” a cégedről, termékedről.

(Forrás: Forbes és NewMediaDigital)

Ajánlott bejegyzések