22c02097e4438bd2f2f3fe4a6a3ab0e1 XL

A landing oldal készítésének alapszabályai


Neked sem mindegy, hol landolnak a látogatóid? Manapság nagyon sok szó esik arról, hogy milyen eszközökkel lehet a látogatót a honlapunkra csalogatni (AdWords, Facebook-post, banner… stb.). Úgy tűnik különös figyelmet fordítunk erre, de vajon foglalkozunk-e azzal is eleget, hogy ha sikerül felkelteni a figyelmét egy potenciális fogyasztónknak, és adj, Uram, Isten még rá is kattint a hirdetésre, a megfelelő helyre érkezik-e, vagy 2 másodperc alatt úgy dönt, hogy hoppá, nem is érdekli a termék vagy szolgáltatás.

A céloldal vagy landing oldal – ahová érkezik a látogató a hirdetésre kattintás után – legalább olyan fontos, ha nem fontosabb, mint maga a hirdetés, hiszen valójában itt dől el minden: tudjuk-e aktivitásra serkenteni a landolót, vagy egy röpke pillanat alatt ahogy jött, úgy el is megy.

Hogy tudjuk elkapni? Azaz miért fordíts különös figyelmet a landing oldalra?

A gyakran capture page-nek is nevezett oldal nevében is benne van (capture=elfog, elkap, foglyul ejt) az a feladata, hogy megragadja az érkező figyelmét, aki lehetséges, hogy nem is keresgélt az adott témában, csak feljött neki az Adwords-hirdetés, vagy meglátta valahol a bannerünket, és kíváncsiságból rákattintott, de igazából ezer dolga van, egészen másban van benne, és ő maga sem érti, hogy miért kell ilyen fölösleges kitérőket tennie… A jobbik eset persze az, ha érdekli a téma, és éppen keresgél, de valljuk be, ha egy oldalon 5-10 másodpercen belül nem látjuk meg a lehetőséget, már ott sem vagyunk.

Nos, nincs könnyű feladatunk, ha landing oldalt (azaz céloldalt) tervezünk, talán még körültekintőbbnek kell lennünk, mint a honlap főoldalának tervezésekor, hiszen fontos, hogy ellássuk a látogatót a megfelelő információval, elnyerjük a bizalmát, szimpátiáját, pillanatok alatt átlássa, hogy mit hol talál meg, és nem utolsó sorban rábírjuk arra, hogy ne passzív szemlélődőként töltse az időt az oldalunkon, hanem döntéseket hozzon és vásároljon.

Mit tehetsz annak érdekében, hogy a landing oldalad döntésre bírja a látogatót?

Tutti receptet nyilván nem lehet adni, de néhány tapasztalaton alapuló jó tanács mindenképpen segíthet. Mik ezek?

  1. Célszerű a landing oldal stílusát a célcsoport ízléséhez szabni. Ide tartozik a színvilág – ami azért nem árt, ha a meglevő oldaladdal harmonizál –, a látogató megszólítása (laza tegezős stílus, vagy komoly, magázó), a betűtípus, a vizuális elemek, az oldal ergonómiája… stb.
  2. Nagyon fontos az is, hogy hogyan jelenik meg az információ, milyen mélységben tájékoztatod a látogatót a termékről, szolgáltatásról, vagy csak felteszel neki egy találó kérdést, és elkéred az e-mail címét. Mindegyik verzió jó lehet, érdemes ezt komolyan átgondolni. A folyamatos szöveggel inkább a honlapod aloldalain próbálkozzál, itt inkább a röviden, frappánsan megfogalmazott, néhány pontba szedett információ a nyerő.
  3. Egy-két perces videót is ki tehetsz egy landing oldalra, összefoglalva benne a legfontosabb információkat, az emberek inkább néznek egy kis filmet 2 percig, mint hogy 2 percig olvasnának egy szöveget.
  4. Legyen egy frappáns főcím, ami figyelemfelkeltő, egyértelmű, és lehetőleg tartalmazza az úgynevezett USP-t (Uniq Selling Proposal), azaz azt az egyedülálló és ellenállhatatlan ajánlatot, javaslatot, amit „csak” Te tudsz adni, és amiért érdemes az egyéb ajánlatok között a Te termékedet választani.
  5. Legyen egy kifejező, igényes fotó, ami lehet maga a termék, de egy frappáns, humoros, a főcímmel egybe csengő illusztráció is.
  6. A landing oldal egyik elengedhetetlen tartozéka a feliratkozó űrlap vagy egy további aktivitásra sarkalló gomb, amelynek a színe lehetőleg zöld legyen.

Ha meggyőzöd a látogatód arról, hogy érdemes magáról információt adnia neked, máris nyert ügyed van, hiszen attól kezdve legálisan tudod tájékoztatni, információval ellátni a spam-ekre rendkívül háklis landolókat. Ha pedig kész a vásárlásra? Az azt jelenti, hogy profi landing oldalt sikerült készítened.

Ajánlott bejegyzések