Mind

Hivatalosan is elindult az uborkaszezon, kiosztották a biziket az iskolákban, az időjárás is lassan csak kezdi már végre felfogni, hogy mi a pálya, Te is próbálod magad meggyőzni, hogy miért vegyél vissza fél gőzre, hiszen… „mindenki szabin van”, „senki nem dolgozik ilyenkor”, „mindenki elérhetetlen”, „senki nem áll veled szóba szeptemberig”…

Pán Péter figurája talán mindenki számára jól ismert. A Sohaország szigetén élő örökké fiatal fiú története olvastán bizonyára egy pillanatra mi is elgondolkodtunk anno, milyen is lenne örökké felelősség nélkül gyermeknek maradni… Én a magam részéről  nem igazán tudtam azonosulni ezzel az élettel, bár – nem tagadom – néha vágytam azokra a lehetőségekre, amelyekkel az örökifjú rendelkezett… különösen az a bizonyos mindent megoldó tündérpor mozgatta meg a fantáziámat… De hogy jön mindez az Y és Z generáció fogyasztói szokásaihoz?

Kis túlzással elmondhatjuk, hogy egy újabb nyelvújításnak lehetünk a tanúi. Az internet, a mobiltelefon használata, a globalizálódó, átalakuló világ az új életmód mellett új nyelvet is „termel” körülőttünk. A közösségi médiában a kommunikáció nagy része már ezen a különleges nyelven zajlik. Trendi, fiatalos, közvetlen... Anyáink, nagyanyáink még értik talán, némi segítséggel ugyan, de Bessenyei Györgynek már biztosan szótárra lenne szüksége... :-)

Remélhetőleg nem volt nehéz előző cikkünkben meggyőzni arról, hogy ha nem csak a termékeidre, szolgáltatásaidra, hanem az ügyfeleidre is koncentrálsz, sokkal sikeresebb, hatékonyabb tudsz lenni. A kérdés most már csak az, hogy hogyan lehet gyakorlatban elindítani egy olyan rendszert, amely segítségével vevőidről folyamatosan értékes információkat nyersz. E rendszer alapja egy jól kialakított ügyfélnyilvántartó adatbázis.

6. oldal / 16