Mind

Ha marketingkommunikációról esik szó, csak nagyon keveset beszélünk a belső PR-ról, a belső kommunikációról. Természetesen a fókusz főként a vevőkön, az ügyfeleken van, és ez így is van rendjén. De azért ne felejtsük el, hogy a kollégák lojalitása, a közöttük levő összhang, együttműködési készség, baráti vagy őszinte kollegális viszony is óriási szerepet játszik egy cég életében és sikerében!

A minket körülvevő digitális világ ezrével ontja az információt nap mint nap; ma már a cégek nagy része is a virtuális térben akarja eljuttatni marketingüzeneteit a fogyasztókhoz, potenciális partnerekhez. Ez persze sikerül is, kérdés, hogy milyen hatékonysággal. Mert manapság már nem eljutni, hanem hatni nagyon nehéz… DE van olyan eszköz, amely ősrégi, jól bevált, hatékonysága ráadásul nagyobb mint valaha. Ez pedig nem más mint az eseménymarketing.

Ma már mindenki nagyon jól tudja, hogy leírni/elmondani az igazságot (!) a cégedről/a termékedről, nem egy nagy dolog, erre még senki nem kapja fel a fejét. Az interneten ott van még melletted legalább 10 cég, amely ugyanazt a kiváló (vagy éppen kevésbé kiváló) terméket kínálja, és akkor azokról még nem is beszéltünk, amelyek egyáltalán nem hozzák azt a színvonalat, mint a te céged, mégis ugyanolyan színben tudják feltüntetni magukat, mint te. A lecke fel van adva! Tűnj ki a konkurenseid között!

Marketing kiszervezés – a kifejezés hallatán nyilván dereng valami, de az a tapasztalat, hogy csak kevesen értik, mit is jelent ez valójában. A fejekben még az van leginkább, hogy a külsős marketinges az, akit soha nem látunk; e-mailben, telefonon, skype-on lehet vele kommunikálni, vaskos, elolvashatatlan oldalnyi koncepciójavaslatokat küld, és sokszor érthetetlen, amit beszél. Jelentem, nem ez a külsős marketinges! Nem erről szól a marketing kiszervezés!

1. oldal / 16